تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس کارگروه رسیدگی به خواسته کامیون‌داران ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های کارگروه رسیدگی به خواسته کامیون‌داران، گفت: رسیدگی بخشی از مطالبات و خواسته‌های این عزیزان در برخی حوزه‌ها در حال انجام است.
کد خبر: ۶۱۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 30 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- خدیجه ربیعی فرادنبه در خصوص اهداف کارگروه رسیدگی به مطالبات رانندگان و کامیون‌داران، گفت: هدف کارگروه در خصوص مطالبات رانندگان کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین است. این مطالبات و برآورده نشدن این خواسته‌ها مشکلاتی را برای این عزیزان به وجود آورد و موجب شد اعتراضاتی در کشور به وجود بیاید. البته نه اینکه ایجاد این کارگروه به خاطر این اعتراض‌ها باشد بلکه هدف از ایجاد آن، به خاطر دغدغه رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های این عزیزان بوده است.
وی افزود: در خصوص اهداف این کارگروه دلیل محکم این بود که شغل رانندگان جزو مشاغل سخت قرار گیرد. یک سال پیش این موضوع در کمیسیون اجتماعی بررسی شد و در همان جا مصوب شد ولی متاسفانه در خرداد ماه سال 96 این موضوع در صحن علنی مطرح و رای حد نصاب را نیاورد. پیرو همان دغدغه‌ها و مطالبات در کمیسیون اجتماعی قرار بر این گذاشتیم که به طور ویژه این کارگروه‌ها را تشکیل دهیم و هدف این کارگروه‌، رسیدگی به مطالبات رانندگان باشد، از جمله مطالبات و خواسته آن‌ها موضوع بازنشستگی، قرار گرفتن شغل آنها جزو مشاغل سخت، عدم پرداخت مطالبات این عزیزان توسط شرکت‌های خصوصی از قبیل آبادان و خلیج‌فارس که نارضایتی در میان آنها ایجاد کرده، بود.
رییس کارگروه رسیدگی به مطالبات کامیون‌داران ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که کارگروه قصد رسیدگی به آن را دارد این است که سیستم‌های توزیع و حمل بار الکترونیکی شود که هم شفافیت لازم را داشته باشد و هم یکسری تعلل‌ها و تضییع حقوق‌ها که به دلیل سیستمی نبودن یا الکترونیک نبودن این موضوع رخ می‌دهد، برطرف شود. از دیگر موضوعاتی که قرار است بررسی شود، بحث نرخ کرایه و بیمه تامین اجتماعی این عزیزان است.
ربیعی تشریح کرد: بعضی از این اهداف در پیگیری‌هایی که در این مدت صورت پذیرفته در حال انجام است. برخی از اهداف نیاز به بررسی و کارشناسی دقیق دارد که این کارشناسی جزو برنامه‌های این کارگروه است. با شناختی که از اعضای کمیسیون اجتماعی دارم مطمئن هستم که همه تمایل دارند در این کارگروه شرکت کنند و پیگیر مطالبات رانندگان باشند ولی فعلا اعضای کارگروه به طور کامل مشخص نشده است. ما از دوستان دعوت کردیم که همکاری کنند و یک همفکری برای برطرف کردن مشکلات این عزیزان داشته باشیم و همچنین از مسئولان ذیربط مربوط به این موضوع از قبیل سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، پلیس راه کشور، سازمان تامین اجتماعی، ‌صنف رانندگان و حتی نمایندگانی از خود رانندگان دعوت می‌شود که حضور پیدا کنند تا این مباحث پیگیری شود.
رییس کارگروه رسیدگی به خواسته‌های کامیون‌داران، گفت: فعلا جلسه منسجمی در کارگروه نداشته‌ایم ولی در آن جلسه‌ای که در کمیسیون تشکیل این کارگروه مطرح شد مباحثی در این حوزه بیان شد و کمیسیون برنامه‌هایی را در این خصوص مورد بررسی قرار داد. ما برنامه‌هایی را برای مسئولین در این باره مشخص کردیم. برای مثال برای آنها فرصت 10 یا 15 روزه‌ای قائل شدیم که بررسی‌ها را در این باره انجام دهند و به یک مرحله‌ای که رسیدند به ما گزارش بدهند. گفته شده در برخی حوزه‌ها اقداماتی انجام داده‌اند، مثلا در خصوص افزایش نرخ کرایه در برخی استان‌ها به صورت علی‌الحساب ابلاغ شده که این افزایش نرخ تا 20 درصد انجام شود.
ربیعی فرادنبه تصریح کرد: در خصوص موضوع تامین اجتماعی هم تا حدودی مسائل حل شده، در بحث نفتکش‌ها، تامین اجتماعی اعلام کرده نرخ را از هفت درصد به چهار درصد کاهش می‌دهد. اقدامات اینگونه‌ای صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار