تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از فناوری اینترنت اشیاء (IOT)با کم‌آبی موجود، ظرفیت مناسبی است تا از آب در کشاورزی به درستی استفاده شود.
کد خبر: ۶۱۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 29 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی بلالی اظهار کرد: فراهم‌سازی زیرساخت برای کسب و کارهای جدید در حوزه ICT و ایجاد کسب و کارهای مربوط به این حوزه فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال است.
وی افزود: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به سمت فراهم کردن بستر مناسب در حرکت است تا با حمایت‌های لازم و ارائه تسهیلات اشتغالزایی این مهم را مُیَسر کند.
بلالی با اشاره به موضوع بررسی ۲۳ طرح اشتغالزا برای پرداخت تسهیلات، تصریح کرد: از این تعداد 13 طرح در حوزه اشتغال روستایی است که اعم از تولید محتوا، خدمات مشاوره و تولید اپلیکشن در حوزه فناوری اطلاعات هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مابقی طرح‌ها نیز در حوزه اشتغال فراگیر است.
وی تاکید کرد: در حوزه روستایی، تسهیلات با نرخ شش درصد به روستاهای محروم و عشایری و با نرخ 10 درصد به شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت داده می‌شود.
بلالی اظهار کرد: بعد از اعطای تسهیلات، رصد کردن دریافت کنندگان تسهیلات به منظور ایجاد شغل پایدار انجام می‌شود.
وی گفت: در تلاش هستیم از کسب و کارهای جدید در حوزه فناوری اطلاعات حمایت کنیم و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد به امضاء رسیده تا برای افراد تحت پوشش این دستگاه اجرایی، همانند زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست در بستر فناوری اطلاعات اشتغال ایجاد شود.
بلالی با بیان اینکه برخی از صنایع دستی استان با برند استان‌های دیگر به فروش می‌رسد، اضافه کرد: تمام محصولات تولید شده توسط این افراد می‌تواند در بستر فناوری اطلاعات معرفی و با برند خودشان به فروش رسند.
وی تصریح کرد: در زمینه کشاورزی هوشمند با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء (IOT) در حال فعالیت هستیم تا بتوان از بستر اینترنت اشیاء به عنوان کشاورزی هوشمند استفاده کرد.
بلالی خاطرنشان کرد: استفاده از این روش با کم‌آبی موجود ظرفیت مناسبی است تا از آب در کشاورزی به درستی استفاده شود.
وی گفت: سنسورهایی به صورت سخت‌افزاری در زمین کشاورزی وصل می‌شود که میزان رطوبت، دما، خشکی، خاک و نور را تنظیم می‌کند و به این شکل مشخص خواهد که چه میزان آب و نور و ... برای این زمین کشاورزی در چه زمان‌هایی نیاز است.
بلالی خاطرنشان کرد: این اقدام به صورت پایلوت در یک گلخانه در دانشگاه شهرکرد انجام شده و اگر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت گیرد، می‌توان آن را برای نخستین بار در کشور در استان اجرا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار