مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: واکسیناسیون به‌موقع حیوانات خانگی یا همراه ضروری است تا از گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین شیوع بیماری در بین خود حیوانات جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۱۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 29 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: در حال حاضر دو مرکز تحت عنوان مرکز درمانی دام‌های خانگی یا حیوانات همراه در شهرستان و شهر شهرکرد وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مرکز درمانی دام‌های خانگی یا حیوانات همراه وظیفه واکسیناسیون و درمان حیوانات خانگی را بر عهده دارد، افزود: این حیوانات شامل سگ‌ها، گربه‌ها، سنجاب‌، همستر و... هستند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نگه‌داری از حیوانات خانگی در دنیا و برخی شهرهای بزرگ در کشور مرسوم بوده و این موضوع اخیرا در شهرکرد هم در حال رواج است.
نجاتی ادامه داد: با توجه به رواج نگه‌داری حیوانات خانگی توصیه می‌شود افرادی که حیوانات همراه دارند برای انجام مباحث درمانی، واکسیناسیون و شناسنامه‌دار کردن این حیوانات به مراکز مجوزدار رجوع کنند.
وی با بیان اینکه امکان سرایت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق حیوانات خانگی زیاد است، عنوان کرد: به همین دلیل واکسیناسیون به موقع این حیوانات ضروری است تا از گسترش این بیماری‌ها و همچنین شیوع بیماری در بین خود حیوانات جلوگیری شود.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این اداره‌کل روی مراکز درمانی دام‌های خانگی یا حیوانات همراه نظارت دارد، اضافه کرد: از طرف دیگر واکسیناسیون و مایه‌کوبی به‌ویژه برای حیواناتی همچون سگ و گربه به‌منظور جلوگیری از رواج بیماری‌های خطرناکی مثل هاری انجام می‌شود.
نجاتی با اشاره به اینکه مقابله با بیماری‌های انگلی در دام‌ها حتما باید انجام تا باعث شیوع بیماری‌های انگلی مشترک بین انسان و دام و همچنین خود حیوانات نشود، گفت: در حال حاضر همچون سایر نقاط کشور جوانان چهارمحال و بختیاری تمایل زیادی برای نگه‌داری حیوانات خانگی دارند و به نوعی سرگرمی برای آن‌ها به‌شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: تمایل جوانان برای نگه‌داری حیوانات خانگی به مباحث روانشانسی نیز بازمی‌گردد برای مثال گفته می‌شود نگاه کردن به آکواریوم‌های آبزیان در کاهش بیماری‌های روانی و افسردگی اثرگذار است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: شاید بتوان یکی از دلایل گرایش مردم به نگه‌داری از حیوانات خانگی را کمبود فرزند در خانواده‌ها دانست که مردم مجبور هستند برای پرکردن اوقات فراغت خود به سمت نگه‌داری از حیوانات خانگی سوق پیدا کنند.
نجاتی تاکید کرد: همچنین زندگی در آپارتمان‌ها هم می‌تواند دلیلی برای گرایش مردم به سمت نگه‌داری از حیوانات خانگی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار