تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از ابتلای 44 هزار و 411 نفر به فشار خون بالا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 17 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ارسلان خالدی فر به مناسبت روز جهانی فشار خون افزود: سابقه خانوادگی، سن و جنسیت، مصرف نمک، میزان چربی خون، استعمال دخانیات، کم تحرکی، چاقی و دیابت از عوامل زمینه ساز بیماری فشار خون به شمار می رود.
وی با بیان اینکه 16 هزار و 88 بیمار دیابتی در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: برای مهار و جلوگیری از پیشروی فشارخون بالا باید میزان قندخون را نیز کنترل کرد.
خالدی فر تصریح کرد: همچنین 9 هزار و 300 نفر در استان کلسترول و چربی خون بالا دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فشار خون علائم آشکاری ندارد، افزود: از همین رو ضروری است تا افراد در دوره های زمانی مشخص آزمایش بدهند.
خالدی فر، تغییر سبک زندگی را از مهمترین راهکارهای کنترل فشار خون دانست و گفت: کاهش مصرف نمک و چربی و افزایش فعالیت های بدنی از مهمترین این راهکارها به شمار می رود.
روز 27 اردیبهشت به نام روز جهانی فشارخون نامگذاری شده است و از 27 اردیبهشت ماه لغایت2 خرداد ماه به عنوان هفته ملی فشارخون در نظر گرفته شده است.
بیماری پرفشاری خون یکی از شایعترین بیماری های قابل کنترل و قابل پیشگیری است و حدود یک چهارم جمعیت جهان به این بیماری مبتلا هستند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار