نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی باید در مساله برجام استقلال هویتی خود را نشان دهند و مستقل از آمریکا عمل کنند.
کد خبر: ۶۰۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 14 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی باید در مساله برجام استقلال هویتی خود را نشان دهند و مستقل از آمریکا عمل کنند.
علی کاظمی باباحیدری افزود: این مرحله از برجام یک آزمون بزرگ برای اروپاییان است، تا استقلال و هویت سیاسی خود را در جهان در برابر آمریکا به اثبات برسانند.
وی تاکید کرد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و التیمامی که رئیس جمهوری به کشورهای اروپایی داد، باید این کشورها حسن نیت خود را در سریع ترین زمان ممکن پس از خروج آمریکا از برجام به اثبات برسانند.
به گفته وی، چنانچه اروپا بخواهد در این مساله دنباله رو آمریکا باشد، ایران نیز مستحکم تر در مساله انرژی هسته ای اقدام خواهد کرد.
وی گفت: از همان ابتدا نیز در مساله برجام چه با حضور آمریکا چه بدون حضور آمریکا، تامین منافع ملی ایران مطرح بود و پس از خروج آمریکا از برجام نیز منافع ملی ایران باید از سوی پنج کشور حاضر در برجام تامین شود.
به گفته وی، خروج یک جانبه ترامپ از برجام بی اعتبار کردن همه پیمان ها و معاهدات بین المللی است که در این زمینه کشورهای مختلف باید واکنش نشان دهند.
کاظمی تاکید کرد: اتحادیه اروپا برای اثبات حسن نیت خود باید مراودات بانکی و اقتصادی را با ایران در زمان کنونی گسترش دهد.
به گفته وی، بسیاری از کشورهای جهان با آمریکا پس از خروج از برجام، همراهی نکردند و این نشان از توانمندی دیپلماسی و حقانیت ایران در مساله انرژی هسته ای است.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار افزود: رویکرد ترامپ در خروج از برجام، بی اعتمادی کشورهای مختلف جهان نسبت به آمریکا را در سطح بین الملل رقم زد.
 
**ملت ایران با حفظ وحدت از سختی ها عبور می کند
به گفته وی، ملت ایران با همدلی، وحدت و اقتدار از این پیچ خطرناک نیز با درایت، مقاومت و اقتدار عبور خواهد کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان کنونی وحدت تمامی جریان های سیاسی با محوریت منافع ملی و مصالح کشور یک راهبرد برای مقابله با ترفند جدید دشمن است.
به گفته وی، فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه خود بر وحدت ملی بین همه گروه های سیاسی و بهره گیری از دیپلماسی قوی در برابر توطئه دشمنان تاکید کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه جاری در اقدامی غیرقانونی خروج این کشور را از توافق بین المللی برجام (برنامه اقدام مشترک ) میان 1+5 و جمهوری اسلامی ایران اعلام و دستور از سرگیری برخی تحریم ها علیه کشورمان را صادر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار