تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در بارندگی های هفته های اخیر، بیش از یک هزار دام سبک شامل گوسفند و بز به ارزش 8 میلیارد ریال بر اثر سیلاب و سرما تلف شد.
کد خبر: ۶۰۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 12 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور اظهار کرد: در پی خشکسالی، گرد و غبار و کمبود محسوس آب در مناطق گرمسیری خوزستان، بخشی از عشایر کوچروی این استان برای تامین علوفه و چرای دام خود، یک ماه زودتر از تقویم کوچ، به مناطق ییلاق استان وارد شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به شدت بارندگی در یک ماه گذشته که موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در ایلراه های عشایر استان شد، هزار راس دام عشایر در این کوچ زود هنگام از بین رفت.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری بیشترین خسارت تلفات دامی را در مراتع سبزکوه شهرستان کیار، کوهرنگ و اردل عنوان کرد.
حسین پور، از وارد شدن خسارت به زیرساخت های مناطق عشایری استان در اثر سیلاب های اخیر خبر داد و گفت: با بررسی کارشناسان امور عشایر تا کنون بیش از 50 میلیارد ریال به اراضی کشاورزی ، باغی و کانال های آبرسانی این قشر خسارت وارد شده است.
وی از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به عشایر خسارت دیده از سیلاب های اخیر از سوی ستاد بحران چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: با توجه به میزان خسارت به هر متقاضی تسهیلات مناسبی پرداخت خواهد شد.
حسین پور، با اشاره به امداد رسانی امور عشایر به همراه جمعیت هلال احمر به دو هزار عشایر گرفتار در سیلاب های اخیر، یادآورشد: توزیع پتو، مواد خوراکی و نایلون برای عایق سیاه چادرها از عمده اقلام توزیع شده به سیل زدگان کوچرو بوده است.
چهارمحال و بختیاری با 124هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500هزار راس دام دومین استان عشایر نشین کشور بعد از استان فارس است.
بارش های چند هفته اخیر در چهارمحال و بختیاری باعث بروز سیلاب در حاشیه برخی از مناطق عشایری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار