معاون حقوقی رئیس‌جمهور در واکنش به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران بازمی‌گردد و این موضوع تاکنون بارها و بارها رخ داده است، گفت: مردم ایران به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات را خودشان حل کنند.
کد خبر: ۶۰۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 09 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- لعیا جنیدی در سی‌اُمین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دیشب یکی از شرکای پیمانی که بین ایران و ۶ کشور دیگر منعقد شد اعلام خروج رسمی کرد.
وی با اشاره به اینکه برجام به هر حال پیمانی بود که در حال کار بود اگرچه نقایص زیادی داشت، افزود: مرجع نظارت بر اجرای برجام بارها اعلام کرده بود ایران به تعهدات خود پایبند بوده است اما از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، آمریکا پیاپی برجام را نقض کرده است.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم ایران به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات را خودشان حل کنند، ادامه داد: به طور طبیعی هر چیزی برای بهبود وضعیت کشور باید با فکر خود مردم باشد.
جنیدی با تاکید بر اینکه بعد از نقض پیاپی برجام از سوی آمریکا دیشب نقض برجام از سوی این کشور اعلام رسمی شد، عنوان کرد: همچنین رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران بازمی‌گردد و این موضوع تاکنون بارها و بارها رخ داده است.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع بسیار مهمی است که آیا آمریکا می‌تواند بعد از خروج از برجام تحریم‌ها علیه ایران را دوباره وضع کند، این مسئله با توجه به اینکه اتحادیه اروپا اعلام کرده به برجام پایبند می‌ماند قوت بیشتری می‌گیرد.
ماندن ایران در برجامِ بدون آمریکا در صورت تأمین منافع
معاون حقوقی رئیس‌جمهور اضافه کرد: بحث خروج آمریکا با توجه اظهارات جنجالی ترامپ از ماه‌ها قبل در هیأت دولت مطرح بوده است که درصورت خروج این کشور منافع ایران چگونه تامین خواهد شد، نتیجه‌ای که به دست آمد این بود که ایران با آمریکا یا بدون آمریکا باید در برجام بماند اگر منافعش تامین شود و برعکس نماند اگر منافعش تامین نشود.
جنیدی بیان کرد: در حال حاضر و با توجه به نقض برجام از سوی آمریکا مهم‌ترین انتظارات ایران باید به سمت صادرات، برقراری سیستم بانکی روان برای انجام تراکنش‌ها، کشتی‌رانی و بیمه برود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور با معضل انبوه دانش‌آموختگان دانشگاهی به صورت عام و دانش‌آموختگان رشته حقوق به‌طور خاص مواجه است، گفت: اشتغال مشکل اصلی کشور است و اشتغال دانش‌آموختگان حقوق نیز معضل خاصی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار