در راستای دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون دفتر فناوری اطلاعات و داده وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات، آمار بخش صنعت در دسترس ذی نفعان و سرمایه گذاران این بخش قرار گرفت.
کد خبر: ۶۰۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 05 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ناهید زندی فر افزود: بخش عمده ای از آمار و اطلاعات صنعت کشور برای جذب سرمایه گذاران از طریق پروتال وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است.
وی گفت: تمامی اطلاعاتی که ذینفعان بخش صنعت و معدن نیاز دارند در قالب گزارش های روزانه و ماهانه در این پورتال به آنها ارائه می شود.
زندی فر افزود: برای یکسان سازی داده ها و آمار بخش صنعت، معدن و تجارت از سال 90 کدهای ارتباطی دستگاههای مختلف در این زمینه دریافت شد و امسال نیز این طرح تکمیل می شود تا در آینده اطلاعات این بخش با سایر دستگاه ها به اشتراکها شود و اطلاعات بروز تر و جامع تر ارائه شود.
وی تصریح کرد: اکنون پروتال وزارت صنعت،معدن و تجارت در به روز رسانی اطلاعات بخش های مختلف گام های مهمی برداشته است.
زندی فر در خصوص همسان سازی آمار با بانک مرکزی و مرکز آمار گفت:حوزه فعالیت مرکز آمار و بانک مرکزی در زمینه ارائه آمار با وزارت صنعت، معدن و تجارت متفاوت است چرا مباحث آماری این دو نهاد براساس ارزش افزوده و اقتصاد ملی است.
به گفته وی، اما آمارهای بخش صنعت،معدن و تجارت بحث واحدهایی است که از وزارت صنعت،معدن و تجارت مجوز دریافت کرده اند.
وی در خصوص نقش شفاف سازی آمار بخش صنعت در افزایش تولید گفت: وجود شفافیت آماری در بخش اقتصادی و بهینه سازی فرایند کسب و کار بر اساس آمار شفاف، بدون شک منجر ارزش افزوده در بخش های اقتصادی می شود.
طرح شناسایی ظرفیت های تولید ملی از اواخر سال گذشته آغاز شد و تاکنون اطلاعات حدود 15هزار واحد ثبت و جمع آوری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار