تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر کمیته ورزش‌های هوایی چهارمحال و بختیاری سایت گردنه رخ را مرتفع‌ترین سایت برای انجام ورزش‌های هوایی در کشور دانست.
کد خبر: ۶۰۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 05 May 2018
به  گزارش تابناک شهرکرد- ابوذر امیدی‌مقدم اظهار کرد: تاکنون 14 سایت ورزش هوایی در استان شناسایی شده که از این تعداد، سایت گردنه رخ، جهانبین، دوپلان، نافچ و گردنه‌چری راه‌اندازی شده و از سایت‌های فعال استان است.
وی با اشاره به وجود هفت زیرشاخه اعم از پاراگلایدر، پاراموتور، هواپیما تک‌نفره، کایت و بانجی جامپینگ،افزود: درحال حاضر بیش از 50 ورزشکار در این رشته ورزشی فعالیت دارند که 45 نفر آن‌ها مرد و 5 نفر دیگر زن هستند.
امیدی‌مقدم خاطرنشان کرد: سایت گردنه‌رخ به دلیل ارتفاع از سطح دریا بهترین سایت برای انجام این ورزش در کشور است و از تمام کشور و دنیا برای انجام این ورزش وارد این سایت می‌شوند و بیشترین رکورد مسافت در این رشته در کشور 272 کیلومتر بوده که توسط ورزشکاران در همین سایت ثبت شده است.
وی تصریح کرد: این ورزش با توجه به امکانات و تجهیزات مورد نیاز اعم از بال کمک، کلاه، بی‌سیم و هارنس، به 10 تا 15میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
امیدی‌مقدم  از آموزش سالانه حدود 40 تا 50 نفر در استان در ورزش‌های هوایی خبر داد و خاطرنشان کرد: این ورزش نوپا و ناشناخته است و هنوز مسابقات به شکل منسجم و دائمی در این رشته برگزار نشده است، لذا تبلیغات نقش تاثیرگذاری در ورزش هوایی داشته و می‌توان در زمینه درآمدزایی تاثیر بسزایی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار