نماینده مجلس تاکید کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است دستگاه‌های دولتی استان و همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سر و سامان گرفتن قشر کارگری که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته‌، تلاش کنند.
کد خبر: ۵۹۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 29 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان در همایش تبیین نقش کارگران ساختمانی و فصلی در توسعه و پیشرفت اقتصادی استان، اظهار کرد: برنامه‌ای که تاکنون در کشور بدون شناسنامه مانده متعلق به ضعیف‌ترین اقشار جامعه یعنی کارگران است که کمترین حمایت و پشتیبانی از جنبه‌های مختلف اجتماعی از آن‌ها صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مظلومیت این قشر موجب روی زمین ماندن تصویب یک قانون حمایتی شده است، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون شناسایی کاملی از این قشر صورت نگرفته که لازم است مقدمات شناسایی این قشر با سرعت فراهم شود تا بتوان اقدامات شایسته‌ای انجام داد.
نماینده مجلس با اشاره به تصویب قانون حمایت از کارگران و بیمه کارگران، گفت: این قانون، قانون حمایتی خوبی است که بایستی با مدیریت، مقدمات کار را فراهم کرد تا در صورت وجود موانع، تلاش کرد تا این موانع برطرف شوند.
نوریان تاکید کرد: وقتی قوانینی در خصوص کارگران و اقشار ضعیف و زحمتکش از جمله کارگران فصلی و افراد تحت حمایت سازمان‌های حمایتی مطرح می‌شود مساعدت لازم صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: از طرفی تکلیف ما بوده که بتوانیم قوانین حمایتی خوبی را برای این افراد تنظیم کرده و آن‌ها را مورد حمایت خود قرار دهیم.
نوریان گفت: تنها گروهی که در کشور به معنای واقعی مولد بوده و کمتر مصرف کننده هستند قشر کارگر است که تمام انرژی را صرف خدمت و کمک به پیشرفت کشور می‌کنند تا مورد حمایت جدی قرار گیرند.
وی بیان کرد: مجموعه ورزشی استخر کارگران در شهرکرد نیازمند تامین اعتبار بوده که امید است با پیگیری و تلاش اعتبار لازم از استان یا از اعتبارات متمرکز ملی اختصاص یابد تا این مجموعه ورزشی در مرکز استان به پایان رسد و برای حمایت و پشتیبانی از کارگران افتتاح شود.
نماینده مجلس گفت: اگر دشمن تاکنون به کشور حمله نکرده به خاطر روحیه مردم‌، اسلامیت نظام و قدرت بازدارندگی نظام مبتنی بر مردم ‌بوده است، در صورتی که نظام و انقلاب از اصل حمایت مردم خارج شود روزی است که اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب از بین رفته و آن روز با غفلت و از دست رفتن همبستگی روز نابودی ما خواهد بود.
نوریان ادامه داد: امروزه اصل میدان مبارزه با استکبار، محکم کردن میدان اقتصادی کشور است که باید پویاتر شود و این کار با دست توانمند کارگران در بخش‌ها و ابعاد مختلف اقتصادی صورت خواهد گرفت و قطعا این عرصه با مدیریت صحیح، عرصه استحکام و پایداری جمهوری اسلامی خواهد بود.
در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: جامعه کارگری جامعه‌ای است که با حداقل معیشت به کار و تلاش مشغول هستند و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در جامعه کار می‌کنند.
سید حفیظ‌الله فاضلی افزود: با توجه به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده در مرحله نخست حمایت از کارگر ایرانی، سرمایه‌گذار، کارفرما و تولید ایرانی مطرح است.
وی گفت: جامعه کارگری یکی از عناصر مهم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تولید بوده که نقش ارزشمند و مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارند.
فاضلی با اشاره به اینکه امسال برنامه این اداره کل تحت پوشش قرار دادن کارگران فصلی و ساختمانی است، تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته به دلیل نبود اطلاعات کافی و عدم شناسایی افراد واقعی، دیگر بخش‌ها از این فرصت استفاده کردند و افرادی که مشمول ساماندهی می‌شدند از این فرصت استفاده نکردند که امسال سامانه‌ای از سوی وزارتخانه تهیه شده و در مرحله اجرا قرار دارد تا کارگران شناسایی شوند.
وی با بیان اینکه مجموعه ورزشی استخر کارگران با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است، بیان کرد: امید است هر چه سریع‌تر این مجموعه ورزشی به بهره‌برداری رسد تا بتوانیم حداقل رفاهیات را برای جامعه کارگری فراهم کنیم.
فاضلی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه‌ای این اداره کل هستند، خاطرنشان کرد: ۹۹ هزار نفر از جمعیت کارگری استان تحت پوشش این اداره کل قرار دارند که از این تعداد ۲۲ درصد را کارگران فصلی و ساختمانی شامل می‌شوند، همچنین حدود ۳۰ درصد از جمعیت فعال استان را کارگران فصلی و ساختمانی تشکیل می‌دهند.
در پایان همایش از سه نخبه قرآنی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهدای لوح تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار