تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار سه تن گل محمدی برداشت شود که نسبت به سال گذشته میزان تولید افزایش چشمگیری خواهد داشت.
کد خبر: ۵۹۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 29 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت گل محمدی در استان 254 هکتار است که 200 هکتار آن بارور و مابقی نهال است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار سه تن گل محمدی برداشت شود که نسبت به سال گذشته میزان تولید افزایش چشمگیری خواهد داشت.
شیرانی با اشاره به اینکه تمام نقاط استان قابلیت کشت این محصول را دارند، تصریح کرد: در نقاطی که باغات بادام وجود دارد به دلیل آفات امکان کشت این محصول وجود ندارد و عمده کشت در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن است.
وی با اشاره به اینکه امکان فرآوری گل محمدی در استان وجود ندارد، گفت: مقدار محدودی از گل محمدی در استان گلاب‌گیری می‌شود و عمده آن طی قراردادهایی که با کارخانه‌های گلاب‌گیری در کاشان منعقد شده به آن‌جا ارسال می‌شود و یکی از برنامه‌های این سازمان تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولاتی همچونی گل محمدی در استان است.
شیرانی خاطرنشان کرد: به طور متوسط میزان ارزآوری برای اسانس‌گیری گل محمدی که نصیب کشاورز می‌شود به ازای هر کیلوگرم 90 تا 100 میلیون تومان است که متاسفانه به دلیل فراهم نبودن شرایط، نمی‌توان فرآوری این محصول را در استان انجام داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار