نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: به‌دلیل اینکه ارتباط بین بیمه و درمان یک ارتباط مطلوب نیست، مردم همچنان مشکلاتی برای هزینه درمان دارند.
کد خبر: ۵۹۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 25 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در دیدار با جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه شعبان و هفته سلامت، اظهار کرد: برای ارتقای کمی و کیفی بخش سلامت تلاش‌های ارزشمندی صورت گرفته است که باید ادامه پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در طی این چهل سال روی مسئله سلامت بیشتر متمرکز شده بودیم و از امکانات، برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر درست بیشتر و بهتر استفاده می‌کردیم خیلی جلوتر بودیم و بعضی از این پیچیدگی‌های امروز را نداشتیم.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اینکه هر ایرانی یک پرونده کامل الکترونیک سلامت داشته باشد، یک‌سری زیرساخت‌های قابل توجه می‌خواهد و فقط به متولیان بهداشت و درمان منوط نیست.
نکونام افزود: در این راستا فضای الکترونیکی کشور به فناوری‌های قابل توجه و زیرساخت‌های مهم الکترونیکی احتیاج دارد و در همه‌جا حتی در دورترین نقاط باید این امکانات و زیرساخت‌ها وجود داشته باشد تا یک شبکه بسیار گسترده و مفید و خدمت‌رسان شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه برای کاهش بار مالی مردم در حوزه سلامت کارهایی صورت گرفته که کافی نیست، عنوان کرد: به‌دلیل اینکه ارتباط بین بیمه و درمان یک ارتباط مطلوب نیست، مردم همچنان مشکلاتی برای هزینه درمان دارند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دولت توانمند فقط به دولتی نمی‌گویند که از نظر اقتصادی مقتدر باشد و پشتیبانی‌های اقتصادی قوی داشته باشد بلکه دولت توانمند قبل از اینکه پشتیبانی‌های اقتصادی، مالی و درآمدها برای آن مهم هم باشد پشتیبانی مدیریتی و تدبیر برای او مهم است.
نکونام ادامه داد: اگر دولت‌های ما تدابیرشان را کاملا متحد، همراه با هم و یک کاسه در جهت خدمت‌رسانی و رفع مشکلات و نابسامانی‌ها متمرکز می‌کردند و سلیقه‌ای عمل نمی‌کردند مشکلاتمان خیلی کم‌تر بود.
وی با بیان اینکه تدبیر در همه دولت ضعیف است و هنگامی که تدبیر ضعیف باشد هر کدام می‌خواهند جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کنند و هیچکدام روی یک کار اساسی متمرکز نمی‌شوند، گفت: امیدواریم روزی برسد که این ساماندهی و تدبیر درست بر همه دولت‌ها حاکم شود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گاهی ما گرفتار ملاحظه کاری هستیم و خیلی از ضعف‌ها را نمی‌گوییم و خیلی از امور را گل و بلبل نشان می‌دهیم، باید بدانیم این خدمت نیست و باید ضعف‌ها را گفت و مطالبه جدی داشت.
نکونام با اشاره به اینکه در مجموعه بهداشت و درمان یک نگاه خیلی بلند داریم، گفت: هرچند نگاه بلند خوب است و انسان باید برای خودش یک جایگاه رفیع قائل باشد ولی گاهی بلند پروازی در نگاه‌ها باعث می‌شود که ضعف‌ها، نارسایی‌ها گم بشود لذا نگاه‌هایمان باید واقع‌گرا، درست و آنچه که هست باشد.
وی اضافه کرد: مجموعه بهداشت و درمان باید خودشان را در متن جامعه و گرفتاری‌ها و مشکلات مردم ببینند و واقعیات ملموس جامعه و توقعاتی که جامعه از آن‌ها دارند را مدنظر داشته باشند، هرچند ما پزشک متعهد کم نداریم و انصافا پزشکان متعهد، مومن، وارسته، متواضع و فروتن بسیار هستند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: مجموعه بهداشت و درمان ضمن داشتن تعهد باید نگاه واقع‌بینانه و افتاده و متواضع داشته باشد تا با این واقعیات به درمان جامعه و بیماری‌ها کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار