مدیرکل نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات غیررسمی ضربه سنگینی به صنعت نساجی وارد کرده است و در تلاشیم که محدودیت‌هایی را برای واردات از مناطق آزاد داشته باشیم.
کد خبر: ۵۹۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 25 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- افسانه مهرابی در بازید از کارخانه حجاب شهرکرد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صنعت نساجی یکی از صنایع اشتغالزا در کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال یکی از معضلات جامعه امروز ما است، این صنعت می‌تواند کمک بزرگی به حل این مشکل در کشور کند.
وی با بیان اینکه بخش اعظمی از صنعت نساجی در کشور دولتی است، افزود: در هر صنعتی توجه به تکنولوژی به‌روز، آموزش نیروی انسانی، انتقال دانش فنی به شکل درست و مواد اولیه خوب می‌تواند باعث موفقیت در این بخش شود که در این چند ماه در اکثر موارد موفق بودیم، اما در انتقال دانش فنی موفق نبودیم.
مدیرکل نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه صنعت نساجی بسیار سودآور است، خاطرنشان کرد: 9 هزار و  800 واحد تولیدی نساجی در کشور با اشتغال‌زایی 280 هزار نفر در کشور در حال فعالیت است.
مهرابی در ادامه با اشاره به واردات پوشاک به کشور، گفت: باید تلاش کنیم قیمت تمام شده محصولات پوشاک را با حمایت از واحدها کاهش دهیم و همچنین با انجام اقداماتی از جمله طراحی مدُ، مدیریت واحدهای تولیدی مشکلات فعلی را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: واردات غیررسمی ضربه سنگینی به صنعت نساجی وارد کرده است که عمده این واردات از مناطق آزاد، کوله‌بری و اسکله‌های که گمرک در آن‌ها استقرار ندارد است و در تلاشیم که محدودیت‌هایی را برای واردات از مناطق آزاد داشته باشیم.
مدیرکل نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعیت کوله‌‌بری در کشور، عنوان کرد: اگر بتوانیم برای کوله‌بران در واحدهای نساجی اشتغال‌زایی کنیم، می‌توان برای آن‌ها امنیت شغلی ایجاد کرد.
مهرابی در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی که موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی نساجی می‌شود، خاطرنشان کرد: حلقه گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کننده نهایی در کشور کامل  نشد و همین مسئله موجب فشار بیشتر به‌علت چندمرحله‌ای بودن تولید نساجی بر تولیدکنندگان و تأثیر مستقیم بر قیمت تمام شده محصول شد و در حال پیگیری برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی نساجی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار