تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان از عواملی است که نیازمند تبلیغات و فرهنگ‌سازی است تا فاصله بسیاری که اکنون با استاندارد جهانی داریم کاهش یابد.
کد خبر: ۵۹۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 25 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- میترا یداللهی اظهار کرد: در حال حاضر در استان در زمینه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان خدمات ارائه می‌شود و مناطق محروم نیز دسترسی به دندانپزشک وجود دارد.
وی با بیان اینکه در شاخص‌های سلامت دهان و دندان در کشور و به تبع آن در استان با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری داریم، خاطرنشان کرد: از شاخص‌های مهم در حوزه دندانپزشکی DMFT است که بر اساس آن شمار دندان‌های پوسیده، پر شده و کشیده شده فرد در سنین مختلف بررسی می‌شود.
یداللهی تاکید کرد: در استان پوسیدگی دندان بسیار زیاد است و می‌طلبد که مردم توجه بیشتر به بهداشت دهان و دندان خویش داشته باشند.
وی عدم آگاهی، زمینه ارثی، مصرف مواد قندی بالا را برخی از دلایل پوسیدگی دندان در استان برشمرد و گفت: متولیان امر همچون دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌ها در فرهنگ سازی به منظور افزایش بهداشت دهان و دهان نقش موثری دارند.
یداللهی خاطرنشان کرد: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان از عواملی است که نیازمند تبلیغات و فرهنگ‌سازی در کشور است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود تا همگان به شکل مستمر از مسواک و نخ دندان استفاده کنند.
وی بیان کرد: اکنون به طور متوسط هر کودک در استان دارای سه تا چهار دندان پوسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار