تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی بر لزوم جداسازی آب شرب از آب بهداشت و فضای سبز تاکید کرد و گفت: متاسفانه مردم ایران مصرف آب بالایی دارند و سازگاری با کم‌آبی و تغییر الگوی مصرف از موارد بسیار مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 24 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی عوامل زمین شناسی، تولید گازهای گلخانه‌ای و وجود عوامل آلوده کننده محیط زیست را برخی از عوامل تغییر اقلیم و ایجاد خشکسالی در استان برشمرد و افزود: طی چند سال گذشته افزایش دما و کاهش نزولات آسمانی موجب افزایش تبخیر آب‌های سطحی و ذوب شدن برف و یخچال‌های موجود در استان شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی با وجود کاهش بارندگی موجب کاهش این منابع آبی شد، تصریح کرد: لازم است از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن حرکت کرد.
کاظمی اجرای طرح نکاشت با ارائه خسارت به کشاورزان برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی را از راهکارهایی عنوان کرد که در خشکسالی موجود باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به اینکه برگشت مجدد آب از طریق تصفیه‌خانه‌ها امری است که در برنامه ششم توسعه کشور و بودجه‌های سنواتی به آن اشاره شده و اعتباراتی برای آن لحاظ شده است، تاکید کرد: تصفیه آب از طریق تصفیه‌خانه‌ها از اقداماتی است که دولت و بخش خصوصی می‌توانند در آن ورود کرده تا آب با این روش برای مصارف بهداشتی و کشاورزی فراهم شود.
این نماینده مجلس بر لزوم جداسازی آب شرب از آب بهداشت و فضای سبز تاکید کرد و گفت: متاسفانه مردم ایران مصرف آب بالایی دارند و سازگاری با کم‌آبی و تغییر الگوی مصرف از موارد بسیار مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کاظمی خاطرنشان کرد: اجرای آبخیزداری و آبخوان‌داری و طراحی بر روی سدها به منظور کاهش سطح تبخیر آب برای سدها و بندهای ذخیره آب، نیز از برنامه‌هایی است که می‌تواند در استان اجرا شود.
وی شیرین کردن آب دریا با استفاده از دستگاه‌های مرتبط در این زمینه را از دیگر اقداماتی دانست که در مناطقی از کشور، قابل انجام است تا آب برخی از استان‌ها تامین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار