تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته 381 هزار و 930 راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) واکسینه شدند.
کد خبر: ۵۹۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 23 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: سال گذشته حدود 20 هزار و 30 راس گاو علیه بیماری سل تست شدند که از این تعداد بیماری 19 راس مشخص شد و بلافاصله معدوم شدند.
وی افزود: دام‌هایی که معدوم می‌شوند غرامت‌هایی به دامداران برای جبران خسارت پرداخت می‌شود.
نجاتی با اشاره به اینکه سال گذشته 12 هزار و دو راس گوساله و 27 هزار و 785 راس گاو واکسینه شدند، تصریح کرد: از 14 هزار و 808 راس گاو و گوساله خون‌گیری شده مشکوک به بیماری بروسلوز، هشت راس آن به این بیماری مبتلا بودند.
وی گفت: همچنین سال گذشته 381 هزار و 930 راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند و از یک هزار و 185 راس گوسفند و بز مشکوک به بیماری بروسلوز، خون‌گیری صورت گرفت که 61 راس به این بیماری دچار شده بودند.
مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: خوشبختانه اکیپ‌های دامپزشکی به منظور نظارت و پایش بر بیماری‌های‌ دامی در دامداری‌ها، تست‌هایی را انجام می‌دهند تا از بروز بیماری‌ جلوگیری شود.
وی افزایش پایش و نظارت بر بیماری‌های دامی مشترک میان انسان و دام را از برنامه‌های سال جاری این اداره کل عنوان و خاطرنشان کرد: در صورتی که مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد، دام بیمار شناسایی و معدوم خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار