مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از معرفی 15 شهردار و دهیار متخلف به دلیل بی توجهی به بحث مدیریت پسماند و دفن غیر اصولی زباله ها در سال گذشته به مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 22 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی به مناسبت روز زمین پاک در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته یکهزار و 206 پایش محل دفن پسماند در استان انجام شد که 139 مورد اخطاریه به شهرداری و دهیاری های متخلف در زمینه دفن غیر بهداشتی و نامناسب زباله صادر شد.
وی همچنین تولید زباله و دفن نامناسب زباله را تهدیدی جدی برای سلامت زمین دانست و اظهار کرد: در راستای پاک نگه داشتن زمین همه سازمان ها، تشکل ها و جوامع محلی موظف به نگهداری و حفاظت از زمین هستند که این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.
به گفته وی، هم اکنون زباله های پلاستیکی و یکبار مصرف به عنوان یک معضل زیست محیطی در جهان مطرح است که با رعایت اصول کمتر استفاده از این ظروف و همچنین دفن بهداشتی می توان این معضل را کاهش داد.
احمدی به تفکیک زباله از مبداء به عنوان یک طرح مناسب برای مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: هم اکنون این طرح در تعدادی از شهرها و مناطق روستایی استان در دست اجراست و پیش بینی می شود اجرای این طرح در سطح استان فرهنگسازی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: هم اکنون روزانه 725 تن و سالانه بیش از 264هزار و 368 تن زباله خانگی در استان تولید می شود.
احمدی میزان تولید زباله در بیمارستانها و مراکز درمانی استان را روزانه 4 هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: از سال گذشته بی خطر سازی و تفکیک زباله در بیمارستان های استان انجام می شود.
وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی استان که اغلب کوهستانی و یا در مسیر رودخانه ها و چشمه ها قرار دارد، افزود: سوزاندن زباله در محل دفن، نبود طرح جامع پسماند و اجرا نشدن طرح تفکیک از مبداء در سطح استان از مهم ترین مشکلات در زمینه پسماند است.
22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت ماه به نام روز بین المللی زمین پاک با شعار 'نه به پلاستیک' نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار