تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاطت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: وجود گرد و غبار، هوای استان را در دومین روز متوالی در هفته جاری برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار داده است.
کد خبر: ۵۹۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 22 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی افزود: براساس نتایج دستگاه پایش برخط هوا، میزان ذرات معلق 10 میکرونی به 64 میکروگرم بر مترمکعب و ذرات معلق 2.5 میکرونی هوای استان نیز به 47 میکروگرم در صبح روز (یکشنبه) رسیده است.
وی منشاء گرد و غبار استان را به دلیل وزش باد و خشکسالی های اخیر دانست.
آلودگی هوای چهارمحال و بختیاری علاوه بر منشاء خارجی، دارای عوامل داخلی نیز هست.
احمدی به گروه های حساس از جمله سالخوردگان، بیماران قلبی و دانش آموزان هشداد داد به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 53 روز هوای استان در وضعیت ناسالم قرار داشت، افزود: در این مدت میزان ماندگاری گرد و خاک موجود در هوا کمتر از 24 ساعت بوده است.
احمدی گفت: با افزایش پایش و نظارت بر صنایع آلاینده طی 4 سال گذشته، 50 درصد از آلایندگی واحدهای صنعتی کاهش پیدا کرده است.
براساس تفسیر نقشه های و تصاویر ماهواره ای و بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، استقرار جوی ناپایدار تا اواسط هفته در سطح استان پیش بینی می شود.
در پی خشکسالی های متوالی در چهارمحال و بختیاری، پنج چشمه گرد و خاک در این استان شناسایی شده که با وزش بادهای به نسبت شدید فعال شده و منجر به آلودگی این استان می شود.
اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد کیفیت هوا در وضع پاک، 50 تا 100 وضع سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 3000 بسیار ناسالم خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار