تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: برای نوسازی مدارس تخریبی و احداث مدارس جدید در استان به بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۵۹۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 21 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهروز امیدی در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان افزود: هم اکنون 700 مدرسه در استان نیاز به تخریب و بازسازی دارد و 100 مدرسه جدید نیز باید در استان احداث شود.
به گفته وی، اضافه شدن سالانه 5 هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش آموزی استان و مهاجرت از روستاها به شهرها از عوامل احداث مدارس جدید در چهارمحال و بختیاری است.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده با استقرار پایه دوازدهم این استان نیازمند 300 کلاس درس جدید است گفت:حمایت خیران گام مهمی برای رفع کمبودهای فضای آموزشی در استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه 50 درصد مدارس خیرساز استان در 3 سال گذشته احداث شده است،گفت: این امر نشان می دهد که احداث مدرسه خیری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.
مدیر توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس چهارمحال وبختیاری نیز گفت: انجمن خیرین مدرسه ساز استان از سال 61 فعال شده است و تا کنون 320 خیر عضو این انجمن شده اند.
بیژن حیدری گفت: از ابتدای فعالیت این انجمن تاکنون 300 مدرسه با یکهزار و 500 کلاس درس و با اعتباری بیش از 680 میلیارد ریال در زیربنای 192هزار مترمربع احداث شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 200 هزار دانش آموز در یکهزار و 850 فضای آموزشی استان مشغول تحصیل هستند اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی، این استان با کمبود فضای آموزشی مواجه است.
حیدری افزود: از مجموع دانش آموزان استان 65 هزار دانش آموز در یکهزار و 125 فضای آموزشی روستایی مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به احداث 300کلاس درس در 2.5 سال گذشته در استان با همت خیران افزود: در این مدت 500 میلیارد ریال از سوی خیران در قالب 105 کلاس درس هزینه شده است.
حیدری با اشاره به اینکه 7درصد مدارس چهارمحال وبختیاری تخریبی است افزود: سال گذشته برای نخستین سال سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با کمک مجلس و دولت 100درصد تخصیصی طرح های نیمه تمام آموزشی را پرداخت کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین افزود: حضور خیران در حوزه مدرسه سازی گامی در جهت بستر توسعه همه جانبه کشور است.
جعفر مردانی افزود: توسعه فضای آموزشی بستر توسعه همه جانبه کشورر است و چند سال اخیر به توسعه نظام آموزشی در کشور توجه ویژه شده است.
بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری با تجلیل از خیران مدرسه ساز برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار