تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای پروژه اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 19 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- وحید خلیلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به وظایف و ماموریت‌های ویژه که در حوزه فرهنگی، تحقیقاتی، آموزش و پژوهش و فعالیت در عرصه‌های فرهنگ‌سازی داشته است به عنوان متولی و مجری پروژه اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیر زمینی و طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) انجام وظیفه خواهد کرد.
وی افزود: کلیدی‌ترین وظیفه جهاد دانشگاهی در جامعه کشف مسئله و پس از آن، حل مسئله است.
خلیلی تصریح کرد: خشکسالی نیز یکی از مسائل استان است که فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی برای سازگاری با آن نمونه‌ای از کمک به حل مسئله است و جهاددانشگاهی استان آن را دنبال می‌کند.
وی تاکید کرد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب و داناب از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و جهاد دانشگاهی قرار است به اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، دانشگاهیان، کشاورزان و... اطلاع رسانی کند.
خلیلی با بیان اینکه تغییر اقلیم پدیده‌ای طبیعی است و اکنون در استان با آن روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: لازم است همگان برای سازگاری با خشکسالی احساس وظیفه کنند.
وی خاطرنشان کرد: هم اندیشی سازگاری با خشکسالی و مدیریت مصرف آب با حضور بهره‌برداران شهرستان‌های فارسان و شهرکرد و برخی از مسئولان استان و شهرستان فارسان در شهرستان‌های فارسان و شهرکرد برگزار شد و بزودی در مابقی شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد.
خلیلی گفت: این هم‌اندیشی‌ها با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاوررزی و جهاد دانشگاهی استان برگزار شد و مسئولان هواشناسی و جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در هر شهرستان شرایط موجود را برای کشاورزان توضیح دادند تا در همین راستا و با کمک همگان صرفه‌جویی لازم درمصرف آب صورت گیرد و کشاورزان نیز با مسئولان تبادل نظر داشتند و سوالات خود را مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار