تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز مبارزه با سن مادر از سال گذشته در استان، گفت: در حال حاضر مبارزه با سن غلات در پنج هزار و 652 هکتار از اراضی استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۹۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 17 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فرشید شبانی اظهار کرد: بیشترین سطح مبارزه با دو هزار و 822 هکتار در اراضی شهرستان لردگان صورت گرفته و همچنین در شهرستان‌های اردل و شهرکرد این مبارزه انجام شده است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مبارزه با سن غلات مادر در 10 هزار هکتار از اراضی گندم و جوی آبی و دیم استان انجام شود همچنین 20 روز آینده مبارزه با سن پوره در استان آغاز خواهد شد.
شبانی گفت: 30 کارشناس گیاه‌پزشک بخش خصوصی کار نظارت به منظور مبارزه با سن و علف‌های هرز مزارع را بر عهده دارند.
وی به کشاورزان توصیه کرد: حتما مبارزه با سن مادر را انجام دهند تا خسارت‌ها کاهش یابد و با کارشناسانی که از مزارع آن‌ها بازدید می‌کنند همکاری لازم را داشته باشند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه مبارزه با آفت سن نیازمند مشارکت همگانی است، تصریح کرد: وظیفه دولت آموزش و نظارت بر کار کشاورزان به منظور مبارزه با این آفت است که خوشبختانه در این زمینه همکاری خوبی از سوی دولت با کشاورزان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با سن مادر مخصوصا در مزارع گندم از اولویت‌های اصلی حفظ نباتات استان است، خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها در کاهش میزان خسارت به مزارع کشاورزی موثر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار