تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون حقوقی، مجلس و نظارت سازمان اداری و استخدامی از تصویب و ابلاغ 8 برنامه برای بهبود و اصلاح نظام اداری به وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 16 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- نصرالله ترابی قهفرخی افزود: سازمان اداری و استخدامی برنامه های خود را براساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبات دولت دوازدهم اجرایی کرده است.
وی تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی، تکلیف هر وزارتخانه و دستگاه اجرایی در خصوص بهره وری، مبارزه با فساد اداری، بهبود و اصلاح نظام اداری و امور دیگر را در این برنامه ها معین کرده است.
ترابی اظهار کرد: بخشی از وظایف دستگاههای اجرایی و وزارتخانه ها مطابق با این برنامه ها و براساس احراز شرایط، به بخش خصوصی واگذار می شود و از طرف دیگر ممکن است ماموریت های دیگری به وزارتخانه ها اضافه شود.
معاون حقوقی، مجلس و نظارت سازمان اداری و استخدامی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان دولت نیز گفت: در برنامه پنجم توسعه تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی براساس برگزاری آزمون بود و در این زمینه قانون خدمات کشوری برای اجرای این کار تدوین یک آیین نامه از سوی هیات دولت را در نظر گرفته بود.
به گفته وی، با پایان برنامه پنجم توسعه این آیین نامه در هیات وزیران تدوین و تصویب شد که تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی براساس این آیین نامه خواهد بود.
وی در خصوص لایحه مدیریت خدمات کشوری نیز گفت: این لایحه در مرحله دائمی شدن است و براساس آنچه در دوره آزمایشی به دست آمده بود، به تصویب هیات دولت رسید و اکنون در کمیسیون های تخصصی مجلس، دائمی شدن این لایحه در دست بررسی است.
ترابی در خصوص استخدام نیروهای کارمعین نیز اظهار کرد: براساس قانون هر کسی در دستگاههای اجرایی به کار گرفته می شود، باید دارای شناسه باشد و براساس قانون 10 درصد پست های اداری می تواند به صورت کارمعین باشد و بخشی دیگر نیز به صورت برون سپاری است.
قانون مدیریت خدمات کشوری مشتمل بر 128 ماده و 106 تبصره در هشتم مهرماه 1386 کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی تصویب شد.
پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال به دولت ابلاغ شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار