تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری از بازگشایی 80 درصد از ایلراه های عشایری این استان خبر داد و گفت: تمامی مسیرهای کوچ تا نیمه اردیبهشت ماه جاری بازگشایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 15 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور اظهار کرد: در بارندگی های اخیر شهرستان کوهرنگ و اردل برخی از ایلراه های عشایری آسیب دید که با تمهیدات اندیشیده شده در زمان کوچ آماده سازی خواهد شد.
وی طول ایلراه های عشایری استان را حدود 700 کیلومتر برآورد و اظهار کرد: بازسازی و بازگشایی 500 کیلومتر مسیر بازگشایی و مابقی نیز نیمه اردیبهشت ماه جاری در زمان تقویم کوچ عشایر تعمیر خواهد شد.
وی افزود: هر ساله در فصل بهار به علت جاری شدن سیلاب و رواناب ها بخشی از ایلراه های عشایری و مسیرهای عبور احشام و چهارپایان نظیر پل ها و گذرگاه ها تخریب و مسدود می شود که عشایر به ناچار گذرگاه های مرتفع و پرخطر را برای عبور انتخاب می کنند.
مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری، ایلراه های اصلی کوج عشایر از مناطق قشلاقی خوزستان به شهرستان کوهرنگ و اردل را بازفت و صمصامی شهرستان کوهرنگ و منطقه دیناران شهرستان اردل اعلام کرد.
چهارمحال و بختیاری به عنوان دومین استان عشایرنشین کشور با 126 هزار نفر جمعیت عشایری و یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک بیش از 25 درصد از پروتئین استان را تامین می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار