تابناک چهارمحال وبختیاری- هواشناسی چهارمحال وبختیاری در اطلاعیه ای نسبت به وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در پی بارش های رگباری در این استان برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری هشدار داد.
کد خبر: ۵۸۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 12 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- در اطلاعیه روز پنجشنبه اداره کل هواشناسی استان آمده است: با ادامه فعالیت سامانه بارشی و تقویت امواج ناشی از آن به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه در سطح منطقه، رگبار باران، رعد و برق، وزش بادهای شدید لحظه ای و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود که در پی آن در برخی نقاط استان آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها پیش بینی می شود.
این اطلاعیه می افزاید: با توجه به فصل بهار و رگباری بودن بارش های این فصل که خطر سیلاب را به همراه دارد، برای کاهش خطرات احتمالی توصیه می شود هم استانی ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، طبیعت گردان و عشایر از چادر زدن و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها و همچنین از استقرار در ارتفاعات به سبب رعد و برق خودداری و دامداران از چرای دام ها در نواحی مرتفع و حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.
در پایان این اطلاعیه به کشاورزان توصیه شده است در فرصت باقی مانده نسبت به کودپاشی اقدام کنند.
میانگین بارش های سال زراعی جاری استان 183 میلیمتر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 62 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه 66درصد کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار