مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه مرکز فرهنگی استان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیشتر آن طی سه سال گذشته انجام گرفته است.
کد خبر: ۵۸۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 11 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عباس عباسی در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: متأسفانه در برخی بخش‌ها دفاع مقدس مغفول مانده است.
وی افزود: اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نیازمند باور قلبی است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اهداف و کارکردهای احداث مجموعه فرهنگی در استان هویت‌بخشی و مقابله با تهاجم فرهنگی، روشن کردن قدر انقلاب و... است، ادامه داد: اولین المان این طرح ورودی آن یعنی دروازه قرآن بوده که الهام گرفته از خاطره اعزام به جبهه و عبور از زیر قرآن است.
عباسی با بیان اینکه المان دیگر در مرکز فرهنگی چهارمحال و بختیاری محور عروج و مسیر اصلی دسترسی به گنجینه بوده که برگرفته از طی طریق رزمنده‌ها از آغاز اعزام تا شهادت است، عنوان کرد: بعدازاین گنجینه دفاع مقدس است که مهم‌ترین عنصر مرکز فرهنگی به‌شمار می‌رود.
وی با تأکید بر اینکه محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیوارهای نمایشی، میدان موانع، خط‌الرأس و سنگر دیدبانی، ورودی و سیاه‌چادرها، المان نصب تصاویر شهدا و یادمان‌های دفاع مقدس و درنهایت طراحی عملیات والفجر 10 در مساحتی حدود 2 کیلومتر از دیگر عناصر فضاسازی در مرکز فرهنگی چهارمحال و بختیاری هستند، اضافه کرد: این مرکز در مساحت 5 هزار هکتار و با زیربنای 5 هزار و 286 مترمربع زیربنا اجرا می‌شود، پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیشتر آن طی سه سال گذشته انجام گرفته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد زیادی از عدوات نظامی به مرکز فرهنگی چهارمحال و بختیاری انتقال پیدا کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اعتبارات احداث مرکز فرهنگی استان طی سال‌های گذشته رشد داشته و تاکنون اعتباری بالغ‌بر 7 میلیارد و 100 میلیون تومان برای احداث این طرح هزینه شده است.
عباسی تأکید کرد: در سال 96 مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در قالب اسناد خزانه و در سال 97 نیز تاکنون یک میلیارد و 600 میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره فصلی به رنگ عشق هم‌زمان با سالروز آزادی خرمشهر در سه حوزه خاطره، شعر و داستان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار