رئیس حوزه علمیه برادران شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس حوزه علمیه برادران شهرکرد با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم دزدی، رشوه، تخلف و ...از ادارات بر داشته شود باید نماز واقعی برپا کرد، گفت: نماز انسان را از کار زشت باز می‌‌دارد، نماز یک روح معنویت در انسان ایجاد می‌کند مادامی که این روح هست انسان به سمت بی‌تقوایی نمی‌رود.
کد خبر: ۵۸۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 11 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام ابوالحسن فاطمی در اولین نشست دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی چهار محال وبختیاری در اداره برنامه و بودجه استان اظهار کرد : طبق آیه شریفه قرآن یکی از آثار و برکات حکومت دینی و قدرت پیدا کردن مومنین و متدینین برپایی نماز است.
 وی گفت: نماز آن‌چنان اهمیتی دارد که اگر نماز قبول شود بقیه حسنات و کارهای خیر نیز پذیزفته می‌شود.
رییس حوزه علمیه برادران شهرکرد با بیان اینکه نماز وقتی  اثر دارد که حقیقت داشته باشد نه اینکه برای ظاهرسازی و ریا انجام شود، افزود: به طور مثال نباید در ادارات نماز برای رضایت رییس مجموعه یا گرفتن امتیازی خاص انجام شود.
فاطمی خاطرنشان کرد: انسان بر حسب فطرت متمایل به خداوند است اما در ادارات طوری شده که حالت چشم و هم‌چشمی پیدا کرده که نه بر روی فرد اثر دارد نه بر جامعه.
وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم دزدی، رشوه، تخلف و ...از جمع اداری بر داشته شود باید نماز واقعی برپا شود، عنوان کرد: عمل خیر و ثواب را باید پنهان کرد اما وقتی نیت خدایی و خالصانه باشد خداوند آن را آشکار می‌کند.
فاطمی گفت: نماز انسان را از کار زشت باز می‌‌دارد، نماز یک روح معنویت در انسان ایجاد می‌کند مادامی که این روح هست انسان به سمت بی‌تقوایی نمی‌رود.
وی به بیان حدیثی از امام صادق(ع) پرداخت و افزود: هر کس نمازش طوری باشد که باعث شود بعد از آن گناه نکند نمازش قبول است اما اگر بعد از نماز گناه انجام دهد نماز بر او اثری نداشته است.
رییس حوزه علمیه برادران شهرکرد گفت: باید به گونه‌ای با بچه‌ها رفتار کرد که خود مشتاق نماز خواندن باشند و از والدین در خواست کنند که وقت نماز را به آن‌ها یادآوری کنند.
فاطمی بیان کرد: افراد بهانه‌جو برای شانه خالی کردن از انجام تکلیف بهانه می‌آورند و الا کسی که دوستدار نماز است خودش فریضه را انجام می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار