در سال گذشته صورت گرفت؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور شرایط بهداشتی مناسبی برای گوشت‌های استحصالی در استان به وجود آمده است.
کد خبر: ۵۸۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 11 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته و در راستای اجرای دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور برای تعطیلی کشتار گاه‌های سنتی تعداد سه باب کشتارگاه سنتی که شرایط بهداشتی لازم را نداشته‎‌اند تعطیل شده و کشتار دام در این مناطق به کشتارگاه صنعتی و یا کشتارگاه‌هایی که شرایط بهداشتی مناسب‌تری داشتند منتقل شدند.
وی افزود: کشتارگاه‌های شهرهای اردل، ناغان و گندمان به دلیل شرایط ساختاری نامناسب و عدم رعایت موارد بهداشتی با پیگیری‌‎های انجام شده و با اخذ احکام قضایی تعطیل شدند.
نجاتی تصریح کرد: بر اساس دستور العمل سازمان دامپزشکی کشور به منظور احداث سالن پیش سرد و برای کشتارگاه‌های فاقد سالن پیش سرد با طرح موضوع در کمیته ساماندهی امور کشتارگاه‌ها تعدادی از کشتارگاه‌ها مراحل نهایی نصب سالن پیش سرد را انجام داده‌اند و با توجه به مصوبات کمیته ساماندهی امور کشتارگاه‌ها مقرر شد سایر کشتارگاه‌ها در سه ماهه ابتدای سال 97 اقدام کنند.
وی گفت: در حال حاضر عملیات نگهداری لاشه‌های دام‌های کشتاری در سالن پیش سرد کشتارگاه صنعتی جونقان انجام شده و کشتارگاه‌های سنتی با تغییر ساعت کشتار و انجام کشتار در بعد از ظهرها لاشه‌های کشتاری به مدت یک شبانه روز در یخچال و در دمای  4-0 درجه نگهداری و سپس توزیع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار