تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با افزوده شدن پایه دوازدهم به مقاطع تحصیلی در سال 98-97 ، 300 کلاس درس به کلاس‌های استان اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 09 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– بهروز امیدی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با یک شیب تند بازنشستگی روبرو بوده‌ایم و این روند تا چند سال آینده ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری نسبت به سال 93، افزایش 100 صدری در تعداد بازنشستگان داشته‌ایم، افزود: تعداد بازنشستگان در سال 95، 642 بازنشسته، در سال گذشته 792 موردبوده است و در سال جاری 1155 بازنشسته خواهیم داشت.
امیدی خاطرنشان کرد: تعداد فرهنگیان استان 15 هزار و 791 است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-98، با استقرار پایه دوازدهم، پایه پیش دانشگاهی خذف خواهد شد، تصریح کرد: نظام و ساعت‌های درسی در این پایه با پایه پیش دانشگاهی متفاوت است و سرفصل دروس و محتوای آموزشی تغییر می‌کند.
امیدی بیان کرد: در این پایه ساعت آموزشی از 24 ساعت در هفته به 35 ساعت می‌رسد و 300 کلاس درس در سطح استان اضافه خواهد شد.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است و با استقرار این پایه، این کمبود بیشتر خواهد شد که بخشی از آن با استخدام نیروهای پیمانی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جبران خواهد.
امیدی افزود: برنامه‌های هر سال تحصیلی قبل از آغاز مهر ماه تدوین خواهد شد و این برنامه‌ها به عنوان سیاست‌ها و راهبردهای کلی آموزش و پرورش مد نظر قرار می‌گیرد.
وی مدرسه محوری، توجه به مدیریت آموزشگاهی، تمرکززدایی، ایجاد بسترهای لازم برای تحصیل و ... را برخی از برنامه‌های آموزش و پرورش برشمرد.
امیدی پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی را بیش 99.5 درصد و بالاتر از میانگین کشور دانست و گفت: پوشش تحصیلی در دوره متوسطه اول 94.68 درصد و در متوسطه دوم 85.13 درصد است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 98-97 آب، برق و گاز برای تمامی مدارس کشور رایگان است، گفت: هزینه آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف رایگان خواهد بود.
امیدی کسب مقام سوم دومین جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی 95 – 96، کسب شش رتبه برتر کشور جشنواره نوجوان خوارزمی سال گذشته، کسب مقام نخست مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در سال تحصیلی95 - 96 در مقاطع مختلف تحصیلی را برخی از موفقیت‌های این اداره کل برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته موفق شدیم بالغ بر 64 درصد متقاضیان نقل و انتقال را جا به جا کنیم تا محل خدمت آنان به محل سکونت‌‍‌شان نزیک شود
وی در ادامه با اشاره به اسکان مسافران نوروزی، گفت: از 28 اسفندماه تا 13 فروردین 90 هزار نفر روز مسافر در مدارس استان اسکان داده شدند که اسکان مسافران امسال بیش از 160 درصد رشد داشته است.
امیدی خاطرنشان کرد: بیش از 12 هزار و 500 خانوار فرهنگی با احتساب میانگین هر خانوار چهار نفر در قالب 45 هزار نفر در مدارس استان اسکان داده شدند که بیش از 85 درصد از افراد اسکان داده شده خانوار فرهنگی و حدود 15 درصد خانوار غیر فرهنگی بودند..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار