نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه ریزی، سیاست گذاری، آموزش و هماهنگی عوارض منفی تلگرام را باید کم کرد و اجازه داد تا جنبه‌های مثبت آن در اختیار مردم قرار گیرد این در حالی است که تعطیل و مسدود کردن آن راه‌حل نهایی نیست.
کد خبر: ۵۸۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 07 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان اظهار کرد: امروز دنیا، دنیای گردش اطلاعات است و تلگرام به عنوان یک پیام رسان خارجی حدود 40 میلیون کاربر معادل 50 درصد مردم کشور، در ایران دارد.
وی افزود: بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی در بستر تلگرام فعال است و با وجود معضل بیکاری در کشور و عدم رونق اقتصادی تعطیل کردن این فعالیت‌ها امری است که یک جانبه نمی‌توان در مورد آن تصمیم گرفت.
نوریان تصریح کرد: پیام رسان‌های اجتماعی همانند تلگرام، امروزه با گسترش اطلاعات و همگانی شدن این فضا، امر جاری روزانه مورد استفاده مردم شده است پس باید به جای برخوردهای سلبی، برخوردهای ایجابی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: با برنامه ریزی، سیاست گذاری، آموزش و هماهنگی عوارض منفی این موضوع را باید کم کرد و اجازه داد تا جنبه‌های مثبت آن در اختیار مردم قرار گیرد این در حالی است که تعطیل و مسدود کردن راه‌حل نهایی نیست.
نوریان گفت: نباید بستر این فضا به گونه‌ای باشد که هر کس به هر شکل که دوست دارد برخوردهای غیر اصولی کند و پاسخگو نباشد بلکه لازم است فضایی ایجاد شود تا در فضای داد و ستد اجتماعی هرکس مسئول اقدام خویش باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجاری قابل بهره‌برداری و سوء استفاده‌های اجتماعی، اخلاقی، مدیریت‌های امنیتی و ضد امنیتی باید در این پیام رسان کنترل شود نه اینکه صورت مسئله پاک شود که این امر راه حل مناسبی نیست.
وی با اشاره به اینکه روی آوردن مردم به پیام رسان خارجی باید ریشه‌یابی شود، اضافه کرد: اگر این خدمات به صورت گسترده در اختیار مردم قرار گیرد باید اعتماد مردم از لحاظ مراکز دسترسی غیرمجاز به اطلاعات آن‌ها جلب شود که بدانند حریم خصوصی آنان در امان است.
نوریان گفت: باید این مهم به نحوی صورت گیرد که مردم با روی باز و با استقبال به سمت پیام رسان‌های داخلی حرکت کنند و خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه داده شود از این بسترها علیه امنیت کشور سوء استفاده شود و امنیت اخلاقی اجتماع مورد تهدید قرار گیرد تا مردم خود به خود به سمت پیام رسان‌های داخلی هدایت شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار