تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق اقتصادی زمانی ممکن می‌شود که محصول تولید داخل، بازار مصرف خود را پیدا کند.
کد خبر: ۵۸۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 04 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان اظهار کرد: برای مقابله جدی با ابرچالش اقتصادی که اکنون کشور با آن مواجه است راهی جز تقویت ظرفیت‌های اقتصادی نیست.
وی عدم اتکا به کشورهای خارجی برای حل مسائل کشور، حصول رونق اقتصادی که نیازمند چرخش اقتصادی کارخانجات و تولیدات داخلی به صورت روان است و بازار گسترده ایران با حدود 80 میلیون مصرف کننده که باید در خدمت اقتصاد کشور باشد و برای تحقق این امر بایستی از ورود کالای خارجی به داخل جلوگیری کرد را از دلایلی برشمرد که لازم است برای رسیدن به رونق اقتصادی از کالای ایرانی استفاده کرد.
نوریان تصریح کرد: رونق اقتصادی زمانی ممکن می‌شود که محصول تولید داخل، بازار مصرف خود را پیدا کند.
وی با بیان اینکه بایستی تولید کننده کالایی با کیفیت بر اساس استاندارد تولید کند و روز به روز بر ارتقاء کیفی کالا بیفزاید، اضافه کرد: مصرف کننده نیز باید با مصرف کالای داخلی زمینه گردش اقتصادی را برای کارخانجات و تولیدات فراهم کند و بر اساس یک راهبرد ملی نسبت به تولید داخل رغبت نشان دهد.
نوریان با اشاره به اینکه قوه مجریه لازم است منطق و اصولی را پیش گیرد که تولیدات داخل رونق گیرند و کیفیت کالا ارتقاء یابد، گفت: با اعمال سیاست‌های تشویقی، مصرف کننده را نیز به استفاده از کالای ایرانی تشویق کند و شرایط اقتصادی تسهیل شود تا با اعطای تسهیلات و چرخاندن کارخانجات به منظور کمک به تولید داخل، برای تولید کننده رونق اقتصادی و از سوی مصرف کننده استقبال حاصل شود.
وی ادامه داد: قوه مقننه با ایجاد ریل گذاری جدید، قانون گذاری مناسب و تاکید بر سیاست‌های تشویقی، نظارت بر اجرای قوانینی همانند رفع موانع تولید و قانون گذاری‌های مورد نیاز برای تسهیل فضای کسب و کار، رونق اقتصادی و اعطای منابع مالی به تولید کنندگان، شرایط لازم را فراهم کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه نیز به شکل جدی با مفاسد اقتصادی، رانت خواری و کالای قاچاق برخورد کرده و امنیت اقتصادی را ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: با این سیاست چند جانبه از سوی مصرف کننده و تولید کننده و حاکمیت که وظیفه قانون گذاری و ایجاد بسترهای لازم را به عهده دارد، می‌توان رونق استفاده از کالای ایرانی را شاهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار