تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری از صادرات 40هزار و 219 تن کالا به ارزش 85 میلیون دلار طی سال گذشته از این استان به خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 03 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اسماعیل الله دادی اظهار کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال 95از نظر ارزش 20 و از نظر وزنی 21درصد کاهش داشته است که این کاهش به دلیل تغییر تعرفه های واردات کشور عراق بوده است.
 آمار گمرک بیانگر آن است که 70 درصد صادرات چهارمحال و بختیاری به کشور عراق است،
وی کالاهای صادراتی را شامل؛ لوازم خانگی، مغز بادام، مصنوعات پلاستیکی، موکت، سرامیک و محصولات لبنی به کشورهای عراق، هندوستان، افغانستان، ترکیه و سوریه عنوان کرد.
مدیرگمرک چهارمحال و بختیاری همچنین میزان صادرات سال گذشته را 95میلیون دلار پیش بینی کرد.
الله دادی در ادامه با بیان واردات 19هزار و 302تن کالا به این استان در سال گذشته اظهار کرد: این میزان واردات به ارزش 210میلیون و 38هزار دلار افزایش 234درصدی ارزش و رشد 106درصدی وزن واردات کالاهای استان طی سال گذشته نسبت به سال 95 را نشان می دهد.
الله دادی با بیان اینکه کالاهای وارداتی به چهارمحال و بختیاری، کالاهای واسطه ای است، آغاز فعالیت برخی خطوط و واحدهای تولیدی را از دلایل افزایش میزان واردات سال گذشته عنوان کرد.
وی ادامه داد: ماشین آلات خط تولید، ابریشم خام، ماشین آلات و دستگاه های برقی و مصنوعات فلزی از مهمترین اقلام کالاهای وارداتی از کشورهای چین، کره، ایتالیا، ازبکستان، امارات، اتریش و جمهوری چک بوده است.
حدود یکهزار و 220 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که هم اینک بیش از 800واحد از این تعداد فعال است.
همچنین سال گذشته از این تعداد واحد فعال 40واحد موفق به صادرات کالاهای خود به خارج از کشور شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار