مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از بانک‌های عامل انتظار می‌رود در این روزهای پایانی سال نیز مابقی تسهیلات مشاغل خانگی را به متقاضیان اعطا کنند.
کد خبر: ۵۷۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 15 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حفیظ‌‎الله فاضل در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: استان به عنوان یکی از هشت استان پایلوت در اجرای طرح مشاغل خانگی انتخاب شده است و اعتباری بالغ بر 22.5 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون اعتبار 13.5 میلیارد تومان به بانک‌های عامل ابلاغ و تخصیص داده شده است، افزود: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه هفته پیش حدود پنج میلیارد تومان از این 13.5 میلیارد تومان تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کرده است و در مجموع تاکنون 10 میلیارد تومان از این 13.5 میلیارد تومان پرداخت شده است.
فاضل بیان کرد: از بانک‌های عامل انتظار می‌رود در این روزهای پایانی سال نیز مابقی 22.5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان ارائه کنند.
وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون3 هزار و 750 طرح به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.
فاضل با بیان اینکه در اشتغال روستایی و عشایری حدود 57 میلیارد تومان به بانک‌های عامل تخصیص داده شده است، اضافه کرد: تاکنون حدود 29 تا 30 میلیارد تومان از این اعتبار در قالب طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده است.
وی گفت: انتظار می‌رود مابقی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز پرداخت شود.
فاضل ادامه داد: امسال تعهد اشتغال 16 هزار و 649 نفر بوده است و تاکنون 14 هزار و 300 شغل در سامانه رصد ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری 5 هزار و 102 شغل ایجاد کرده و از تعهد خود بیشتر بوده است.
معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری سیامک سلیمانی نیز اظهار کرد: بیمه دام‌ها در ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی روستائیان مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به خروج 1356 خانواده از حمایت کمیته امداد، افزود: با کمک تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی در استان به توامند سازی مددجویان این اداره‌کل کمک شود تا از حمایت خارج و خودکفا شوند.
سلیمانی با بیان اینکه کمیته امداد 74 درصد تسهیلات برای ایجاد مشاغل پرداخت کرده است، تصریح کرد: تلاش شود مابقی اعتبارات تا پایان فروردین ماه 97 جذب شود و با برنامه‌ریزی جدی مابقی پرونده‌ها بررسی شود.
وی بیان کرد: بانک‌های عامل در جلسه آتی کارگروه اشتغال گزارش خود را در زمینه ارائه تسهیلات به بهزیستی ارائه کنند.
سلیمانی گفت: آموزش مهم‌ترین موضوع در توانمند سازی افراد برای ورود به یک شغل است و باید به توانمند سازی این افراد اهمیت داده شود.
مدیرکل کمیته امداد استان علی ملکپور نیز گفت: در 11 ماه ابتدای امسال 2020 طرح اشتغالزا در استان اجرا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار