تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری از ذخیره سازی و تامین گوشت قرمز و سفید مورد نیاز روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: برای توزیع این ماده پروتئینی پرمصرف در استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۷۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 14 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سعید جعفریان دهکردی اظها کرد: با برنامه ریزی های انجام شده ماهیانه به طور متوسط 20 تن گوشت گرم گوسفند وارداتی با قیمت هر کیلوگرم 333 هزار ریال توزیع می شود.
وی با اشاره به ذخیره سازی 400 تن مرغ منجمد و 40 تن گوشت منجمد در سردخانه های استان تاکید کرد: در صورت نیاز ،محدودیتی برای تامین و توزیع گوشت نداریم.
مدیرکل پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری از ارتقای طرح لیبل گذاری به منظور تعیین نوع و مرغوبیت گوشت قرمز استحصالی، نخستین بار در کشتارگاه صنعتی شهرکرد در سال جاری خبر داد و یادآور شد: نصب برچسپ لیبل؛ نوع گوشت، کیفیت، زمان تولید، دمای مناسب نگهداری و محل ذبح و مشخصات کشتارگاه بر روی لاشه را برای اطمینان بیشتر مصرف کنندگان مشخص می کند.
وی با اشاره به نقش موثر کشتارگاه ها در تولید گوشت بهداشتی و سالم، هدف از اجرای این طرح را انجام نظارت دقیق و کنترل لاشه های تولیدی و ایجاد امکان ردیابی و برخورد با موارد تخلف در واحدهای عرضه سطح شهر عنوان کرد.
جعفریان بیان کرد: طرح نظارتی لیبل گذاری از فروردین ماه امسال اجرا شده تا شهروندان از سلامت محصولات تولیدی آگاه شوند.
سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان 22 کیلوگرم و گوشت قرمز 14 کیلوگرم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار