تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری گفت: کوچ بهاره و زودهنگام عشایر همراه با دام به مراتع مناطق ییلاقی استان، قبل از تقویم کوچ ممنوع شد.
کد خبر: ۵۷۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 10 March 2018
به‌ گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور افزود: کوچ بهاره عشایر به مراتع مناطق ییلاقی استان تخلف محسوب شده و قبل از زمان تقویم کوچ، خدمات رسانی از سوی هیچ دستگاه اجرایی در نظر گرفته نشده است.
وی به ورود زودهنگام دام مناطق ییلاقی شهرستانهای مختلف قبل از شروع کوچ تقویم کوچ عشایر در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو و یا ناآگاه با نقض زمان مقرر کوچ، اقدام به چرای دام در مراتع استان می کنند، که اتفاق موجب تخریب عرصه های طبیعی و مشکلات زیادی در خدمات رسانی به این قشر مولد می شود.
حسین پور با بیان اینکه چرای زود هنگام دام در مراتع یکی ازعوامل مهم تخریب مراتع است، اظهار کرد: زمان ورود دام به مراتع ییلاقی باید مطابق با پروانه های مرتعداری صادر شده باشد، در غیر این صورت از سوی منابع طبیعی اعمال قانون خواهند شد.
وی از استقرار تیم واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی، نیروی انتظامی و ایجاد عاملان توزیع مایحتاج عشایر کوچرو از اوایل اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دام های کوچرو قبل از ورود به استان واکسن انواع بیماری دامی دریافت خواهند کرد.
تقویم کوچ بهاره دام عشایر در چهارمحال و بختیاری 15 اردیبهست ماه اعلام شده است .
چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 124 هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و500 هزارراس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار