تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر پیگیری قراردادهای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی گفت: 112 هزار میلیارد ریال منابع ریالی صندوق توسعه ملی در سال جاری میان بانک‌های عامل توزیع شد.
کد خبر: ۵۷۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 08 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مسعود اسفندیار در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: روند پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی باید به گونه‌ای باشد که بتوان از این طریق برای رشد و ارتقا این استان گام‌های موثری برداشت.
وی افزود: اعتبارات این صندوق به طرح‌های تبدیلی و تکمیلی، صنعت ومعدن، گردشگری و آب و کشاورزی است که با توجه به منابع ورودی و مصارف و تکلیف قانونی قراردادهایی در بحث ارزی و ریالی بانک‌های عامل منعقد می‌شود.
اسفندیار گفت: بسیاری از افراد از شرایط اعطای تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی یا روند دریافت تسهیلات اطلاعی ندارند و این موجب می‌شود پروسه دریافت تسهیلات طولانی شود.
مدیر پیگیری قراردادهای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه اطلاعاتی به صورت شفاف در خصوص صندوق توسعه ملی در اختیار افراد قرار گرفته است، تصریح کرد: با این اطلاعات روند در پرداخت تسهیلات آسان‌تر خواهد شد و استفاده از صندوق توسعه ملی موجب ایجاد اشتغال و تولید و توسعه استان خواهد شد.
اسفندیار خاطرنشان کرد: تسهیلات این صندوق در بحث صنعت و صنایع تبدیلی و تکمیلی با سود ۱۶ درصد و آب، کشاورزی و گردشگری با سود ۱۴ درصد خواهد بود.
وی ادامه داد: این تسهیلات شامل طرح‌های دانش‌بنیان نیز خواهد شد.
مدیر پیگیری قراردادهای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه میزان منابع صندوق توسعه ملی از محل قراردادهای سپرده‌گذاران ریالی 112 هزار میلیارد ریال در سال جاری بوده که در اختیار ۲۲ بانک‌ قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: 212 طرح در سال‌های گذشته و سال جاری در این استان از محل قراردادهای سپرده‌گذاری ریالی استفاده کرده‌اند که تعداد اندکی از بانک‌های عامل منابع را جذب کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 13 هزار و 850 میلیون ریال میزان قراردادهای ارزی صندوق توسعه ملی در سال آتی است،
اظهار کرد: 39 هزار و 500 میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای صادراتی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درخصوص بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی عشایری ۱۵ هزار میلیارد ریال به بانک‌ها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: این مهم فرصت بسیار خوبی برای اشتغال روستایی است که در اختیار استان‌ها قرار گرفته و مردم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، زیرا نرخ سود تسهیلات شش درصد است.
مدیر پیگیری قراردادهای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در پایان هدف از این سفر به استان را کمک به روند پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار