تابناک چهارمحال وبختیاری- جانشین سازمان بسیج جامعه زنان با تاکید بر نقش زنان در جامعه و خانواده افزود: هویت زنان در خانواده باید حفظ شود.
کد خبر: ۵۷۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 07 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مینا بیابانی در همایش وارثان کوثر و پنجمین آیین تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت شهرکرد افزود: هویت زن بعد از پیروزی انقلاب احیا شد و تعریف و تفکر نسبت به زن توسط امام خمینی (ره) تغییر کرد.
به گفته وی، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زنان جایگاهی نداشتند و هیچ گونه حق دخالت در امور و عرصه های مختلف را نداشتند، اما با پیروزی انقلاب این نگرش تغییر کرد.
وی به جایگاه امروز زنان در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: هم اکنون در برخی از فرهنگ ها و کشورها از زن فقط به عنوان ابزار استفاده می شود.
بیابانی افزود: با کمرنگ شدن جایگاه زن در جامعه اول خانواده متزلزل، سپس جامعه دچار مشکل می شود.
وی اظهار کرد: زن یکی از ارکان اصلی خانواده و جامعه است و اگر به جایگاه زن توجه نشود، کانون خانواده متلاشی و جامعه دچار آسیب خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در برخی کشورها به جایگاه زن توجه نمی شود، افزود: از زن به عنوان یک ابزار استفاده می شود که این امر کرامت زن را زیر سوال می برد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری نیز گفت: فداکاری و همراهی مادران و همسران و خواهران شهدا وایثارگران کمتر از فداکاری آنها در جبهه ها نبود.
فریبرز نجفی افزود: امروز ما هرچه داریم از صبر، استقامت و پایداری مادران و همسران شهدا و جامعه ایثارگری است.
در همایش وارثان کوثر و تجلیل از اسوه ‌های صبر و مقاومت شهرکرد از 3 همسر و مادر شهید تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار