کد خبر: ۵۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 05 July 2015
مدیر عامل آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: احداث سد «سورک» نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان و حاشیه نشینی شهرها در این استان دارد.

حسین صمدی با اشاره به اینکه احداث سد «سورک» نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان در این استان دارد، اظهار داشت: سد سورک در راستای حفظ و ذخیره سازی منابع آب سطحی و توسعه کشاورزی ساخته شده است.

وی افزود: روستاهای پایین دست این سد می توانند از آب ذخیره ای این سد برای کشاورزی بهره بگیرند و توسعه کشاورزی در این منطقه استان مورد توجه قرار گرفته است.

صمدی با بیان اینکه کاهش منابع آب و خشک شدن آب چاه ها و قنات ها نقش مهمی در کاهش زیر کشت رفتن زمین های کشاورزی دارد، بیان کرد: با احداث این سد و ذخیره آب، زمین های کشاورزی بایر نیز به زیر کشت می روند و اشتغال قابل توجهی در این استان ایجاد می شود.

تثبیت بیش از دو هزار شغل در منطقه

مدیر عامل آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون زمین ها و باغ های پایین دست این سد می توانند از آب این سد بهرمند شوند و شغل های منطقه با احداث این سد تثبیت شده است و حدود دو هزار و ۵۰۰ شغل در این منطقه تثبیت و ایجاد می شود.

وی بیان کرد: خشک شدن منابع آب کشاورزی در بسیاری از نقاط موجب شده است که شغل های کشاورزی در ان مناطق از بین برود و مردم آن مناطق مجبور می شوند که به شهرها و جاهای دیگر مهاجرت کنند.

صمدی تاکید کرد: احداث سد سورک یکی از اقدامات مهم دولت است که در جلوگیری از مهاجرت روستائیان و حاشیه نشینی شهرها نقش قابل توجهی دارد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: احداث سد سورک موجب توسعه کشاورزی و افزایش تولیدات کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری می شود.

سد سورک از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مفید ۲۵ میلیون متر مکعب آب است. حداکثر ارتفاع از بستر این سد ۳۹ متر است و این سد به صورت تلفیقی از آب‌های زیرزمینی و روزمینی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

پس از اجرای این طرح ۳۶ میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی قابل بهره‌برداری است.

سد سورک در بخش فرخ شهر واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار