تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از کنترل بیماری دامی مشمشه در بین 700 راس اسب خبر داد و گفت: تنها یک راس اسب مبتلا به این بیماری شناسایی و معدوم شد.
کد خبر: ۵۷۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 07 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد اسدی با اشاره به شناسایی یک کانون آلوده به بیماری مشمشه در مرکز پرورش اسب شهر دستنا از توابع شهرستان کیار اظهار کرد: یک راس اسب مبتلا به این بیماری پس از شناسایی معدوم شد.
وی از کاهش چشمگیر بیماری مشمشه در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بیماری مشمشه از بیماری های باکتریایی مشترک بین انسان و دام است که بیشتر باشگاه های سوارکاری، دلالان خرید و فروش اسب و تک سم و نیز کسانی که اسب نگهداری می کنند در معرض خطر هستند.
وی تصریح کرد: در فصل بهار سال گذشته 120 راس اسب در قالب طرح کنترل مشمشه مورد آزمایش قرار گرفت که تعداد 5 راس اسب آلوده به بیماری مشمشه شناسایی و پاکسازی شد.
معاون سلامت دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از کسانی که با اسب و سایر حیوانات تک سم در ارتباط هستند، خواست با مراجعه به شبکه های دامپزشکی خود را از آلودگی به بیماری دامی مشمشه مصون دارند.
مشمشه از بیماری های مشترک انسان و دام، کشنده، باکتریایی، واگیردار و بسیار خطرناک است که بیشتر در تک سمی‌ ها مشاهده می شود.
اسب سواری و سوارکاری از دیرباز به دلیل وجود بافت عشایری در استان چهارمحال و بختیاری با زندگی مردم عجین بوده است.
هم اکنون بیش از هفت باشگاه سوارکاری با بیش از 700 راس اسب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار