کد خبر: ۵۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 05 July 2015
تیرماه یکی از گرم ترین ماه های سال است که در بسیاری از مناطق کشور دما به بالای ۳۵ درجه می رسد و همزمانی ماه مبارک رمضان با تیر ماه روزه داری را در هوای گرم برای مردم در بسیاری از مناطق سخت کرده است.

در حالی که دمای هوای اکثر مناطق کشور بالای ۳۰ درجه است و مردم تلاش دارند در طول روز کمتر از محل کار و خانه خود بیرون آیند و کولرها به صورت تمام وقت کار می کنند اما در استان چهارمحال و بختیاری به علت خنکی هوا روزه داران سختی کمتری را متحمل می شوند.

مردم در این استان با زبان روزه به امور مختلف زندگی خود در بیرون از خانه می پردازند. کمتر خانه ای در این استان از کولرهای آبی و گازی استفاده می کنند و باز کردن پنجره ها برای خنک شدن هوا کفایت می کند.

یکی از شهروندان شهرکردی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خنکی هوای استان چهارمحال و بختیاری یکی از نعمت های بزرگ خداوند به مردم این استان است.

بهنام امینی گفت: گرمی هوا فقط در هنگام ظهر کمی آزار دهنده می شود اما در دیگر زمان ها، هوای این استان خنک است و مردم این استان مشکل چندانی برای روزه داری ندارند.

روزه

یکی از پزشکان استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهارمحال وبختیاری به واسطه قرار گرفتن در ارتفاعات از آب و هوای خنک بهره مند است.

محمود شمسی پور تاکید کرد: قرار گرفتن در ارتفاعات کوهستانی و وزش نسیم های خنک موجب شده است که آب و هوای این استان در فصل تابستان خنک باشد.

وی بیان کرد: اگرچه استان در ارتفاع بالایی قرار دارد و هوای خنکی دارد اما نزدیکی به خورشید از دیگر مناطق کشور بیشتر است و مردم این مناطق باید برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست از تابش مستقیم خورشید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

وی گفت: برای جلوگیری از آسیب چشم برای افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند، نیز این افراد باید از عینک آفتابی استفاده کند.

این پزشک چهارمحالی در ادامه با اشاره به نوع تغذیه برای سحر و افطار روز داران در این ماه، گفت: روزه داران باید در وعده سحری از خوردن غذاهای شور و با پروتئین بالا پرهیز کنند چرا که موجب ایجاد تشنگی در طول روز برای روزه دار می شود.

طبيعت شيركوه

وی گفت: خوردن سبزیجات و میوه در وعده سحر هنگام خوردن غذا پیشنهاد می شود چرا که آب بدن را در طول روز می تواند تامین کند.

شمسی پور گفت: از پرخوری در زمان افطار باید پرهیز کرد و روز را با یک آب جوش و ولرم باید باز کرد و از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کرد. خوردن سوپ هنگام باز کردن روزه غذایی مناسب به شمار می رود.

دمای هوای شهرکرد هشت درجه سانتگیراد است

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت اب و هوای این استان به خبرنگار مهر گفت: طی بررسی های انجام شده چهارمحال و بختیاری یکی از استان های خنک کشور در میان استان های دیگر بوده است.

مهرداد قطره بیان کرد: حداقل دمای هوای شهرکرد هشت درجه سانتگیراد است و طی بررسی ها شهرکرد خنک ترین منطقه کشور در بین مراکز استانها بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دمای های دیگر مناطق استان نیز زیر ۱۳ درجه سانتیگراد است و گرمی هوا بیشتر در مواقع ظهر و ساعت یک به اوج خود می رسد.

قطره گفت: آب و هوای این استان در مقایسه با دیگر استانها خنک است و مردم در کل ساعات روز به امور زندگی خود می پردازند و گرمی هوا انقدر زیاد نمی شود که برای مردم مشکل ایجاد کند.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش بینی وزش باد در ان استان، گفت: احتمال مشاهده پدیده گرد و غبار در این استان وجود خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار