مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر حدود 17 مرکز پشتیبان شغلی معلولان در سراسر کشور وجود دارد و امید است در سال 97 تعداد این مراکز افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۵۷۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 06 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- افروز صفاری‌فرد در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر معلولان منطقه‌ آفتاب در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی بیشتر در حوزه فعالیت‌های روازنه  عمل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های روزانه در بخش آموزشی، حرفه‌آموزی برای کودکان دچار نابینایی و کم‌بینایی، کودکان کم‌شنوا و ناشنوا، سالمندان، بیماران روانی مضمن و کارگاه‌های تولیدی-حمایتی هستند، افزود: در سال 96 مراکز پشتیبانی راه‌اندازی شد، در حال حاضر حدود 17 مرکز پشتیبان شغلی معلولان در سراسر کشور وجود دارد و امید است در سال 97 تعداد این مراکز افزایش پیدا کند که از طریق مربیان شغلی بتوانند ایجاد اشتغال پایدار را برای معلولان داشته باشند.
مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی با بیان اینکه مراکز پشتیبان شغلی یارانه‌بگیر هستند و در سال گذشته توانستیم سرانه یارانه را افزایش دهیم ادامه داد: در حال حاضر توزیع بسته‌های آموزشی برای مراکز ذهنی در تعدادی از استان‌ها آغاز شده است.
صفاری‌فرد با تاکید بر اینکه در سال 97 توزیع بسته‌های آموزشی کشوری می‌شود و در کل مراکز ذهنی آموزشی این بسته‌ها آموزش داده خواهند شد، عنوان کرد: بسته‌های آموزشی به‌گونه‌ای تدوین شده است تا از طریق بازی‌درمانی آموزش‌هایی مثل مفاهیم پایه، مهارت‌های زندگی و... با کمک خانواده‌ها به کودکان معلول زیر 14 سال آموزش داده شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت دیگری که توسط دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی انجام می‌گیرد تامین تجهیزات کمک‌توانبخشی، تامین وسایل بهداشتی و کمک‌هزینه‌های ارتوز و پروتز است که در این زمینه هم امید است سال آینده با توسعه اعتباری پوشش بیشتری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار