مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری-مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه فروش آجیل مخلوط غیر بهداشتی است، گفت: در این نوع آجیل مغزهای کهنه و تازه معمولا با یکدیگر مخلوط می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 06 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید قنبریان با اشاره به لزوم خرید آجیل از فروشگاه‌های دارای پروانه کسب و شرایط بهداشتی، اظهار کرد: مردم از خرید آجیل از دوره‌گردها و دست‌فروش‌ها اکیداً خوداری کنند.
وی با بیان اینکه نباید آجیل‌های رنگ شده را خریداری کرد، افزود: مصرف آجیل‌های رنگ شده به دلیل وجود رنگ غیرمجاز موجب ایجاد حساسیت شدید و عوارض ثانویه برای افراد می‌شود.
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه فروش آجیل مخلوط غیر بهداشتی است، اضافه کرد: در این نوع آجیل مغزهای کهنه و تازه معمولاً با یکدیگر مخلوط می‌شوند.
قنبریان ادامه داد: نگهداری آجیل در زمان طولانی به‌دلیل تغییرات شیمیایی کهنگی و پوسیدگی این ماده غذایی را در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه مصرف آجیل خام نسبت به آجیل شور در اولویت قرار دارد، گفت: مصرف نمک در آجیل زمینه ایجاد فشارخون و بیماری قلبی را در پی دارد.
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد افزود: بهتر است در هنگام خرید آجیل پوسته‌دار به‌دلیل داشتن محافظی در برابر آلودگی‌های ثانویه انتخاب شود.
قنبریان با بیان اینکه وجود حفره و کپک نشانه‌ای از کهنگی آجیل است، اضافه کرد: آجیل را پس از هر بار مصرف در ظرف درب‌دار و در فضای خشک و خنک نگهداری کنید.
وی با اشاره به اینکه باید از خرید پسته‌هایی با شکل نامتعارف از نظر باز شدن پوسته خودداری کرد، ادامه داد: در راستای خندان شدن پسته و فروش با مبلغ بالاتر، پسته‌های در بسته ابتدا در آب گرم و سپس در آب سرد گذاشته می‌شوند که این امر مغز را غیرقابل مصرف می‌کند.
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در آخر از مردم خواست؛ ترکیبی از کشمش و برگ‌های خشک شده را به جای آجیل استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار