استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در کمک به نیازمندان باید دقت شود تا کرامت انسانی و خانوادگی افراد حفظ شود.
کد خبر: ۵۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 05 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– اقبال عباسی در نشست با مدیرکل و کارکنان کمیته امام خمینی(ره)، اظهار کرد: حفظ کرامت انسان مهم‌ترین از کمک و دستگیری از افراد است.
وی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)، افزود: در کمک به نیازمندان باید دقت شود تا کرامت انسانی و خانوادگی افراد حفظ شود.
عباسی تاکید کرد: پرسنل کمیته امداد استان افرادی تلاشگر، پاک، انقلابی و پاسخگو هستند و همواره صادق بوده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این نشست گفت: بهترین راهبرد کمیته امداد توانمدسازی خانواده‌های هدف است.
ملکپور با بیان اینکه کمیته امداد استان به دنبال توانمندسازی جامعه هدف است، گفت: کمیته امداد موظف است تا نیازهای خانواده‌های تحت حمایت را بررسی و نهایتا این خانواده‌ها را توانمند سازد.
ملکپور تعالی فرهنگی و فکری از طریق ارائه مشاوره، تامین مسکن، حرفه‌آموزی، کاریابی و معیشت را جزء تکالیف توانمندسازی کمیته امداد استان برشمرد.
وی با اشاره به وجود 35 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجددر سطح استان، تاکید کرد:ائمه جمعه در راستای شناسایی نیازمندان و جذب خیر کمک کردند.
ملکپور با بیان اینکه کمیته امداد استان 392 نیروی رسمی و پیمانی و 147 نیروی قراردادی و شرکتی دارد، تصریح کرد: 13 هزار و 864 حامی نیازمندان استان وجود دارد که 70 درصد آنان از خارج استان و مابقی در داخل استان هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به شش هزار خانواده از مددجویان کمیته امداد مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.
ملکپور فراهم کردن هزینه‌های تحصیلی سه هزار و 997 دانش‌آموز، یک هزار و 42 دانشجو، اعزام دو هزار و 260 نفر زیارت اولی تا پایان بهمن‌ماه امسال به مشهد مقدس، شناسایی 150 فعال قرآنی و کسب رتبه در مسابقات کشوری را از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد استان برشمرد.
وی با اشاره به شناسایی دو هزار خانواده فاقد مسکن و دارای مسکن نامناسب در استان، ادامه داد: سال گذشته 330 مسکن و امسال 360 مسکن برای مددجویان آماده شده است و در سال آتی نیز 500 مسکن در برنامه این نهاد حمایتی قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه میزان درآمدهای مشارکت مردمی نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: طی 11 ماه امسال میزان صدقات جمع‌آوری سه میلیارد و 600 میلیون تومان، میزان درآمد حوزه اکرام ایتام و محسنین 11 میلیارد و 600 میلیون تومان، میزان زکات جمع‌آوری شده پنج میلیارد و 900 میلیون تومان و میزان درآمد از 35 مرکز نیکوکاری در استان شش میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.
وی تهیه 332 جهزیه، فراهم کردن بسته‌های حمایتی برای دو هزار و 11 کودک زیر شش سال دارای سوء تغذیه، تعمیرات بیش از 850 فقره مسکن در سال جاری را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این نهاد حمایتی عنوان کرد.
ملکپور گفت: 10 درصد خانوارهای استان معادل تقریبا شش درصد جمعیت استان تحت حمایت این نهاد حمایتی قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار