تابناک چهارمحال وبختیاری- هیئت وزیران با اختصاص مبلغ ۱۲۷۰ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش ‌های آسیب دیده ناشی از سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه در استان چهارمحال و بختیاری موافقت کرد.
کد خبر: ۵۷۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 05 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به موجب این تصمیم، مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار شامل کمک بلاعوض برای بازسازی ۱۲۸ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد ۶۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض برای بازسازی ۷۳۸ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال، بازسازی تأُسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه و احداث و تکمیل سیل بند و ساماندهی رودخانه ها و مسیل های شهری و روستایی، کمک بلاعوض لوازم خانگی و معیشتی به ۹۹۵ خانواربه ازای هر خانوار ۲۰ میلیون ریال، تعمیر ۲۹۳ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد مبلغ ۲۰ میلیون ریال و برای ۸ نفر فوت شده به ازای هر نفر ۲۰ میلیون ریال اختصاص یافت.
دولت همچنین مبلغ ۳۸۸ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به آسیب دیدگان ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه چهارمحال و بختیاری با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری اختصاص داد.
 این تسهیلات به منظور بازسازی ۱۲۸ واحد مسکونی شهری خسارت دیده تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، بازسازی ۷۳۸ واحد مسکونی روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، تأمین لوازم خانگی و معیشتی ۹۹۵ واحد مسکونی تا سقف ۳۰ میلیون ریال و تعداد هفت خودروی آسیب دیده تا سقف ۵۰ میلیون ریال پرداخت می­شود.
هیئت وزیران همچنین با پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی در این استان با سود و کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله به خسارت دیدگان موافقت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار