تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 915 واحد مسکن و در سال جاری 125 واحد مسکن مهر تفکیک سند شده است.
کد خبر: ۵۷۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 03 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمود بهرسی اظهار کرد: در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای آپارتمانی با همکاری سازمان نظام مهندسی پس از تسلیم و ترسیم نقشه و ارائه پایان کار به ادارات ثبت اسناد و املاک، ظرف 72 ساعت اقدامات تفکیک آپارتمان توسط واحدهای ثبتی در سراسر استان به انجام می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه تمام درخواست‌های مسکن مهر مبنی بر تفکیک واحدهای مسکن مهر که به واحدهای ثبتی استان ارائه شده است، رسیدگی شدند و اکنون هیچ پرونده تفکیکی در این زمینه وجود ندارد، افزود: در سال گذشته 915 واحد مسکن مهر و در سال جاری 125 واحد مسکن مهر تفکیک شده است.
بهرسی با بیان اینکه در سال گذشته 59 برنامه عملیاتی توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان انجام شده است، تاکید کرد: اجرای طرح تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری، دریافت نقشه مختصات جغرافیایی و املاک موقوفه و صدور اسناد مالکیت دولتی برخی از این برنامه‌های عملیاتی هستند.
وی بیان کرد: در سال جاری نیز 67 برنامه عملیاتی انجام شده است که جانمایی نقشه محدوده محیط زیست در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر، داده آمایی اطلاعات نقشه‌های ثبتی قدیمی و اسکن آن‌ها و تفکیک واحدهای آپارتمانی از طریق نظام مهندسی برخی از این برنامه‌ها هستند.
بهرسی از افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سامان در سال آینده خبر داد و گفت: این امر از طریق اعتبارات ملی و استانی محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: ساختمان ادارات ثبت اسناد و املاک برای شهرستان‌های کیار و گندمان نیز با تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده، سال آینده احداث خواهد شد.
بهرسی با اشاره به اینکه در شهرستان بن نیز اداه ثبت اسناد و املاک موجود نیست، اظهار کرد: در حال پیگیری برای راه‌اندازی یک واحد ثبتی در این شهرستان هستیم.
وی ادامه داد: ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کوهرنگ نیز در حال احداث است و تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
بهرسی خاطرنشان کرد: این پروزه از دی ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان سال مالی جاری به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه در ابتدا 250 متر مربع مساحت برای احداث این ساختمان در نظر گرفته شده بود که با پیگیری انجام شده اکنون این میزان به 700 متر مربع مساحت رسیده است، گفت: این ساختمان نزدیک به یک میلیارد و 50 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد که تاکنون 700 میلیون آن تخصیص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار