تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری نسبت به عملکرد نامطلوب جذب تسهیلات اشتغال روستایی استان انتقاد کرد و گفت: هیچ بهانه ای را برای توجیه این وضعیت قابل قبول نیست.
کد خبر: ۵۷۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 28 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در نشست بررسی طرح های اشتغالزایی روستایی افزود:در حالی که این استان رتبه اول بیکاری کشور را دارد و باید تلاش مضاعی برای مهار فقر و بیکاری در استان صوت گیرد اما در کمال تاسف در جذب تسهیلاتی که به استان اختصاص داده شده بخوبی عمل نشده است.
وی ادامه داد: طبق تفاهمنامه سه جانبه بین بنیاد علوی، معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری و بانک سینا، قرار شده با اختصاص 400 میلیارد ریال تسهیلات، مشاغل روستایی در استان رونق گیرد اما با گذشت 11 ماه از این تفاهمنامه تنها 120 میلیارد ریال از این تسهیلات جذب شده است.
عباسی علت اصلی عملکرد نامطلوب جذب اعتبارات را سختگیری بانک های عامل دانست و گفت: باید هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و بانک ها تقویت شود اما چنانچه سختگیری های صورت گرفته از جانب بانک ها برطرف نشود، نمی توان انتظار عملکرد مناسبی در جذب اعتبارات داشت.
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: بانک های عامل باید به بندهای تفاهمنامه پایبند باشند و چنانچه این تفاهمنامه با بخشنامه های داخلی بانک ها در تضاد باشد سریع آن را برطرف کنند.
در این نشست برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان، سختگیری های صورت گرفته در خصوص وثیقه بانکی را مهمترین عامل در معطل ماندن اجرای طرح های روستایی عنوان کردند.
طی تفاهمنامه سه جانبه بین بنیاد علوی، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و بانک سینا مقرر شده است 400 میلیارد ریال تسهیلات از سوی چهار موسسه مالی با نرخ سود 8 درصد به متقاضیان اعطا شود.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با بیش از 900هزار نفر جمعیت است که بیش از 700 روستا در این استان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار