معاون استاندار:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اسفند ماه سال گذشته در شهرکرد، گفت: هنوز برخی از غرفه‌های این بازارچه تعطیل است که باید با بررسی لازم مشکلات مرتفع شود.
کد خبر: ۵۶۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 22 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– سیامک سلیمانی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: اعتبارات تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل برای مشاغل خانگی، در شهرستان‌های مختلف تفکیک شود و مشخص شود که در چه شهرستانی به چه میزان پرداخت شده است.
وی با اشاره به همکاری بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، افزود: مدیران بانک‌های عامل در شعب مربوط به خود در شهرستان‌های استان نیز این همکاری را ایجاد کنند.
سلیمانی تصریح کرد: پیگیری لازم از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و بانک صادرات استان در زمینه تخصیص اعتبارات متعلق به استان در زمینه ارائه تسهیلات مشاغل خانگی، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شعبه مرکزی بانک صادرات کشور انجام شود.
وی بیان کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی متولی در زمینه مشاغل خانگی با جدیت ببیشتری حرکت کنند.
سلیمانی با بیان اینکه لازم است اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کمیته ارزیابی تشکیل دهد و علت عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل را پیگیری کند، تصریح کرد: دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهد.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات برای استان کوشا باشند و گزارش هفتگی از عملکرد خود ارائه دهند.
سلیمانی تاکید کرد: طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل در زمینه دریافت تسهیلات مشاغل خانگی، تنها به افراد واجد شرایط و افراد مرتبط تعلق گیرد.
وی تصریح کرد: زنان نیمی از جامعه را تشکیل ‌می‌دهند و باید به آن‌ها اعتماد شود تا نیمی از انرژی جامعه که زنان هستند، بکار گرفته شود.
سلیمانی با اشاره به وجود 26 هزار زن سرپرست خانوار در استان، اضافه کرد: از این تعداد 300 نفر موفق به ایجاد شغل شدند که لازم است با اعتماد بیشتر به زنان زمینه اشتغال آنان در اجتماع فراهم شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اسفند ماه سال گذشته در شهر شهرکرد، خاطرنشان کرد: هنوز برخی از غرفه‌های این بازارچه تعطیل است که باید با بررسی لازم مشکلات مرتفع شود.
سلیمانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از توان آحاد مردم است نه فقط یک قشر خاص، گفت: زنان می‌توانند در توسعه استان نقش موثر ایفا کنند که لازمه تحقق این امر فرهنگ‌سازی توسط تمام دستگاه‌های اجرایی متولی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار