تابناک چهارمحال وبختیاری- هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه با تجلیل از شرکت کنندگان در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد به کار خود پایان داد که نزدیک به 5 هزار نفر به صورت حضوری و غیر حضوری از برنامه های آن بهره مند شدند.
کد خبر: ۵۶۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 19 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- دبیر اجرایی نخستین هفته قرآن و عترت چهار محال و بختیاری گفت: برای شرکت در این برنامه های این 720 نفر ثبت نام کردند که برای این استان یک رکورد بود.
محمدرضا حسن زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: نزدیک به 5 هزار نفر به صورت حضوری و غیر حضوری از برنامه های این هفته بهره مند شدند.
به گفته وی، برخی از مخاطبان از طریق فضای مجاز از برنامه های هفته قرآن و عترت بهره مند شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیازی نیز در آیین اختتامیه نخستین هفته قرآن و عترت استان گفت: تولید محتوای بر اساس آموزه های قرآنی یکی از مهمترین رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
جواد کارگران دهکردی، برپایی هفته قرآن و عترت در استان را یکی از برنامه های مهم وزارتخانه در این استان دانست و گفت:این هفته با تاکید بر ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه برگزار شد.
به گفته وی،همزمان با برگزاری هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری ٩ جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآنی در سطح استان با محوریت برنامه های قرآنی برگزار شد.
وی گفت: این جشنواره ها در بخش هنرهای تجسمی، سینما و فیلم، تئاتر صحنه ای و خیابانی، شعر و داستان، علمی و پژوهشی شامل تالیف کتاب و پایان نامه، رسانه های مکتوب و آنلاین، صنایع دستی و نغمه های قرآنی و دینی از بیست و چهارم تا سی ام بهمن ماه اجرا شد.
کارگران یادآور شد این برنامه ها با هدف ایجاد فضای قرآنی در سطح استان، تولید آثار هنری با موضوع قرآن و عترت، شناسایی استعدادهای هنری و قرآنی استان، استفاده از زبان هنر برای ترویج مفاهیم قرآن و معارف عترت و معرفی آثاری با قابلیت معناگری مفاهیم و دستورات قرآن و عترت اجرا شد.
هفته قرآن و عترت یکی از برنامه های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور است که به منظور ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری برگزار می شود.
اکنون ٥٩ موسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری فعال است که ٢١ موسسه زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ٣٨ موسسه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت دارد.
در پایان این هفته از فعالان قرآنی ،هنرمندان برگزار کننده برنامه های قرآنی و سایر اقشار که در برگزاری جشنواره های این هفته همکاری داشتند قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار