تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه امروز مهریه‌های سنگین، جهیزیه و سطح اقتصادی جای اخلاق و دین را در ازدواج‌ها گرفته است، خاطرنشان کرد: باید دادگاه‌های خانواده را با ازدواج‌های صحیح خلوت کنیم.
کد خبر: ۵۶۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 19 February 2018
به ‌گزارش تابناک شهرکرد– حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا(س) با تسلیت ایام فاطمیه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، اظهار کرد: مردم و جوانان باید سیره و زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی راه خود قرار دهند.
استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به اینکه متاسفانه الگوهای دینی در جامعه به حاشیه رفته و الگوهای غربی در میان جوانان رواج یافته است، اضافه کرد: باید با تبیین الگوهای صحیح اسلامی جوانان را غنی کرد تا چشم به الگوهای بزک کرده غربی نداشته باشند.
حجت‌الاسلام صابری اراکی با معرفی ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) به عنوان ازدواجی ساده و متعالی، تصریح کرد: جوانان و به ویژه خانواده‌ها باید از این ازدواج پربرکت بهترین بهره‌ها برده و راهنمای راه خود در ازدواج قرار دهند.
کارشناس مذهبی رسانه ملی عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) ازدواجی بسیار ساده داشتند و حتی حضرت فاطمه لباس ازدواج خود را به فقیر بخشید بنابراین خروجی چنین ازدواجی امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری می‌شود.
حجت‌الاسلام صابری اراکی با بیان اینکه متاسفانه امروز مهریه‌های سنگین، جهیزیه و سطح اقتصادی جای اخلاق و دین را در ازدواج‌ها گرفته است، خاطرنشان کرد: باید دادگاه‌های خانواده را با ازدواج‌های صحیح خلوت کنیم.
کارشناس مذهبی رسانه ملی اظهار کرد: کاهش ازدواج‌های آسمانی با معیارهای اسلامی باعث رواج معیارهای غربی در میان خانواده‎‌ها شده است.
این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، اقشار مختلف مردم و مسئولان استان صبح‌ امروز از ساعت 6:45 صبح با سخنرانی و مرثیه سرایی حجت‌الاسلام صابری اراکی برگزار شد، تا روز سه شنبه یکم اسفند ماه برپا خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار