مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی آینده شش هزار دانش‌آموز جدید وارد پایه دوازدهم می‌شوند که برای آن‌ها باید ۳۰۰ کلاس درس به کلاس‌های موجود افزوده شود، ۱۴ هزار و ۵۰۰ ساعت تدریس افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 19 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهروز امیدی در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: استقرار پایه دوازدهم در نظام جدید آموزشی از سال تحصیلی آینده آغاز خواهد شد.
وی افزود: با استقرار این پایه به دلیل افزایش یک پایه به نظام آموزشی با چالش‌هایی همچون نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات مواجه خواهیم شد.
امیدی با اشاره به اینکه ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان وجود دارد که در مدارس دولتی، غیر دولتی و بزرگسال در حال تحصیل هستند، گفت: از این تعداد ۱۶۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی مشغول به تحصیل بوده و در حال حاضر ۱۰ هزار معلم مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده شش هزار دانش‌آموز جدید وارد پایه دوازدهم می‌شوند که برای آن‌ها باید ۳۰۰ کلاس درس به کلاس‌های موجود افزوده شود، ۱۴ هزار و ۵۰۰ ساعت تدریس افزوده خواهد شد که با این وجود با کمبود ۷۰۰ نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.
امیدی با اشاره به اینکه باید با مکانیزم‌ها و فرایندهایی کمبود نیروی انسانی را مدیریت کرد، تاکید کرد: استفاده از ساعات تدریس نیروهای رسمی با اضافه تدریس، ادغام کلاس‌های کمتر از حد نصاب، خرید خدمات از بخش‌های غیر دولتی، برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای دیگر از راه‌های برطرف شدن این مشکلات است.
وی گفت: برای مرتفع شدن این مشکلات باید از تمامی امکانات استان استفاده کرد و امکانات آموزش و پرورش سازماندهی و ساماندهی شوند تا مشکلات برطرف شوند.
امیدی بیان کرد: بخشی از بحران در سال آینده مربوط به مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش است که دوسال تحصیل دانش‌آموزان هنرستانی به سه سال تغییر می‌یابد، بنابراین شاید بتوان سال تحصیلی جدید را با این شرایط آغاز کرد اما طی سه سال آینده قطعا وضعیت بدتر خواهد شد و باید راه‌حل مناسبی یافت.
امیدی گفت: با افزوده شده این پایه باید کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به تجهیزات نوین مجهز شوند، همچنین لازم است اعتباراتی برای خرید خدمات و تجهیزات در سطح استان اختصاص داده شود تا به خوبی از شرایط عبور کرد.
امیدی در ادامه از منعقد شدن تفاهم نامه چهار جانبه با صدا و سیما، اتحادیه انجمن های اسلامی و بنیاد سراج خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای سواد رسانه ای و فضای مجازی صدا و سیما با همکاری آموزش و پرورش برنامه ای برای ارایه به جامعه مخاطب خود خواهد داشت که از ماه آینده ۲۵ برنامه ۳۰ قسمتی در این خصوص پخش خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار