استاندار چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندارچهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بحران آب می‌تواند به یک بحران اجتماعی واقعی تبدیل شود، گفت: صحبت از بحران در زمینه کشاورزی موجب تحریک کشاورزان، بحران در صنعت موجب تعطیلی صنایع، بحران در تامین آب شرب موجب عدم جذب سرمایه‌گذار در استان و مهم‌تر از آن موجب نگرانی و نا امیدی در مردم می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 18 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– اقبال عباسی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهار کرد: در صورتی می‌توان از بحران آب صحبت کرد که امکان تامین بودجه، امکان صرفه‌ جویی، اصلاح در حوزه کشاورزی، صرفه‌جویی در صنعت و .. نباشد.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر 10 درصد از آب کشور را تامین می‌کرد، تصریح کرد: در حال حاضر میزان نیاز به آب در استان نسبت به میزان تامین آب بیشتر شده و همین امر موجب نگرانی شده است.
عباسی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در زمینه ذخیره‌سازی آب طی سال‌های اخیر، تاکید کرد: این امر می‌توانست با برنامه ریزی مدیریت شود.
وی با اشاره به اینکه بحران آب می‌تواند به یک بحران اجتماعی واقعی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: صحبت از بحران در زمینه کشاورزی موجب تحریک کشاورزان، بحران در صنعت موجب تعطیلی صنایع، بحران در تامین آب شرب موجب عدم جذب سرمایه‌گذار در استان و مهم‌تر از آن موجب نگرانی و نا امیدی در مردم می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است با مساعدت مسئولین و مردم و همچنین استفاده از اعتبارات ملی و دستگاه‌های دولتی در راستای تامین کسری آب و رفع این مشکل همکاری شود.
عباسی فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب، صرفه‌جویی، تفکیک آب شرب از غیر شرب، اصلاح روش‌های آبیاری از سنتی به مدرن، بهره‌بری بیشتر از آب و پیشگیری از وقوع بحران را از جمله فعالیت‌های تاثیرگذار به منظور تامین کسری آب عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: لازم است شرکت آب و فاضلاب مطالبات خود را وصول کرده که این امر موجب افزایش صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش اعتبارات خرانه به منظور خدمات‌رسانی بیشتر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار